امشب ورزشگاه ملک سعود در شهر ریاض عربستان سعودی از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان دربی شماره ۲۳۴ مادرید خواهد بود. در نخستین بازی از مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید برای تعیین نخستین فینالیست به مصاف هم خواهند رفت. رئال‌مادرید؛ کارلتوی زرنگ با وجود مصدومیت‌های پرشمار و دردسرهایی که کارلتو داشته، تیمش حالا صدرنشین لالیگاست […]

- رئال‌مادرید – اتلتیکومادرید؛ رویای جام در ریاض/ ضربه اول را محکم بزن!

امشب ورزشگاه ملک سعود در شهر ریاض عربستان سعودی از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان دربی شماره ۲۳۴ مادرید خواهد بود. در نخستین بازی از مرحله نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید برای تعیین نخستین فینالیست به مصاف هم خواهند رفت.

رئال‌مادرید؛ کارلتوی زرنگ

با وجود مصدومیت‌های پرشمار و دردسرهایی که کارلتو داشته، تیمش حالا صدرنشین لالیگاست (با احترام به خیرونا) و از بارسلونا ۷ امتیاز و از اتلتیکو ۱۰ امتیاز فاصله گرفته. در واقع رئالی‌ها با زرنگی و در بهترین حالت ممکن تا نیم‌فصل پیش آمده‌اند. فراموش نکنید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم هر ۶ بازی‌شان را برده‌اند. حالا وقت آن رسیده که خیز بلندی به سوی جام‌ها بردارند. آنچلوتی که تصمیم گرفت به جای رفتن به برزیل در مادرید بماند، حالا می‌تواند اولین جام را در عربستان بگیرد و سپس با روحیه بهتر برای قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان برنامه بریزد. اما مشکل کجاست؟ آنجایی که رقیب‌شان در نیمه‌نهایی تنها تیمی است که این فصل شکست‌شان داده!

اتلتیکومادرید؛ چولو با جام برمی‌گردد

دیگو سیمئونه با امید به این که دوباره با اتلتیکو جام بگیرد، قراردادش را تمدید کرد. او همین مسئله را هم در مصاحبه بعد از تمدید قرارداد بیان کرد. بهترین فرصت برای او و تیمش اینجاست؛ در عربستان‌سعودی! اتلتیکومادرید که تنها تیم پیروز مقابل همشهری‌اش رئال‌مادرید بوده حالا در ریاض می‌خواهد یک جام را از این رقیب بگیرد. نکته جالب این که هیچ‌گاه در سوپرجام اسپانیا در جریان بازی مقابل رئال شکست نخورده‌اند. با این حال اتلتیکو شرایط ایده‌آلی در آستانه سوپرجام ندارد و با وجود آن پیروزی، شانس رقیب برای برنده شدن بیشتر خواهد بود. با این وجود، ال‌چولو و تیمش همیشه غیرقابل پیش‌بینی بوده‌اند.

آخرین جدال
بیست‌وچهارم سپتامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید در متروپولیتانو مقابل اتلتیکومادرید با نتیجه ۳-۱ شکست خورد که تنها باخت‌شان در این فصل بوده است. موراتا (۲ مرتبه) و گریزمن برای اتلتیکو و کروس برای رئال در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۳۳) سال ۱۹۰۶ نخستین دربی مادرید برگزار شد و از آن روز به بعد رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید ۲۳۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند. در این دربی، رئالی‌ها ۱۱۵ برد و اتلتیکو ۵۸ برد داشته‌اند و ۶۰ بازی هم مساوی شده است.
۳) در سوپرجام اسپانیا، رئال و اتلتیکو ۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که در جریان بازی رئال هیچ بردی نداشته، ۲ بازی مساوی شده و یک بازی را هم اتلتیکو برده است. آخرین بازی‌شان در سال ۲۰۲۰ را در همین کشور عربستان، رئال در ضربات‌پنالتی برد.
۱۶) در ۱۶ دربی آخر شهر مادرید، اتلتیکو فقط ۲ برد داشته است. ۶ بازی را رئالی‌ها برده‌اند و ۸ بازی بدون برنده تمام شده است.
۱۴) تعداد قهرمانی‌های دو تیم شهر مادرید روی‌هم‌رفته مساوی با تعداد قهرمانی‌های بارسلونا است. بارسا ۱۴ جام برده، رئال ۱۲ جام به‌دست آورده و اتلتیکو فقط ۲ مرتبه به قهرمانی سوپرجام رسیده است.
۲) از زمان ۴ تیمی شدن مسابقات سوپرجام اسپانیا، رئال ۲ مرتبه جام گرفته، اتلتیکو یک قهرمانی داشته و بارسلونا هم سال گذشته قهرمان شد.
۱) رئال‌مادرید در فصل جاری در تمامی رقابت‌ها فقط یک باخت داشته که در متروپولیتانو و در مسابقات لالیگا مقابل اتلتیکومادرید بوده است.
۲۱) کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه ۲۱ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر سرمربی ۸ برد بوده و ۵ بازی بین این دو سرمربی بزرگ با تساوی خاتمه یافته است.
۲۲) کریستیانو رونالدو با ۲۲ گل زده برترین گلزن تاریخ دربی مادرید به شمار می‌رود و از بازیکنان فعلی دو تیم هیچ بازیکنی حتی نزدیک به او هم نیست.

مصدومان و محرومان
تیبو کورتوا، ادر میلیتائو و داوید آلابا برای مدت طولانی مصدوم هستند. لوکاس واسکس هم به این جمع اضافه شده است. بازگشت وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی خبر خوبی برای کارلتو در آستانه دربی مادرید است. توماس لمار و رینیلدو مانداوا هم تنها مصدومان اتلتیکو برای این بازی خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
لونین، کارواخال، رودیگر، ناچو، مندی، والورده، کروس، مودریچ، بلینگام، رودریگو و وینیسیوس
اتلتیکومادرید: اوبلاک، مولینا، خیمنس، ویتسل، ارموسو، لینو، یورنته، کوکه، دی‌پائول، گریزمن و موراتا

منبع: خبـر ورزشی