تیم ملی پشت‌مان را لرزاند/ ممکن است در همین دور اول حذف شویم
تیم ملی پشت‌مان را لرزاند/ ممکن است در همین دور اول حذف شویم

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: از اینجا به بعد تازه کار تیم ملی شروع می‌شود، نباید به این بردهای پرگل دلخوش باشیم.

مهدی مناجاتی مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبر ورزشی، درباره پیروزی پنج گله تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اندونزی اظهار داشت: دیگر اگر قرار باشد اندونزی را هم نبریم که اسم ما ایران نیست. من فکر می‌کنم انتخاب این تیم برای آخرین دیدار تدارکاتی قبل از شروع جام ملت‌ها بیشتر برای روحیه دادن به بچه‌های تیم ملی بود اما نباید اشتباه کرد.

وی با اشاره به برد پرگل ژاپن مقابل اردن (۱-۶) در آخرین دیدار تدارکاتی‌اش افزود: این طرز تفکر که در آخرین بازی قبل از ورود به تورنومنت یک بازی آسان داشته باشیم خوب است اما گاهی اوقات ممکن است باعث دردسر تیم ملی هم بشود.

فوتبالیست اسبق کشورمان ادامه داد: پیروزی خوب است آن هم با گل‌های زیاد اما نباید اینگونه تصور کنیم که جام ملت‌ها هم تیم‌هایی شبیه به اندونزی دارد. از همین فلسطین یا هنگ کنگ و امارات بگیرید تا تیم‌های قدرتمند امسال مثل استرالیا، کره جنوبی، ژاپن یا بقیه همه آمده‌اند تا در این تورنومنت جام بگیرند یا لااقل برای خودشان آبرویی دست و پا کنند.

مناجاتی با اشاره به بازی ماقبل آخر تیم ملی مقابل بورکینافاسو خاطرنشان کرد: در آن بازی ما به شدت تحت تاثیر شرایط تیم آفریقایی بودیم و واقعا در نیمه اول پشت مان لرزید. آنها به لحاظ فیزیکی از ما برتر بودند و ما در جنگ میانه میدان کاملاً بازی را با آنها داده بودیم. اگر دو سه مهره اروپا دیده ما مثل طارمی یا جهانبخش نبودند معلوم نبود نتیجه بازی چه می‌شود.

تیم ملی پشت‌مان را لرزاند/ ممکن است در همین دور اول حذف شویم

وی با انتقاد نسبت به عملکرد خط دفاعی در دیدار مقابل بورکینافاسو تاکید کرد: اگر قرار باشد اشتباهات بازی مقابل بورکینافاسو را در جام ملت‌ها تکرار کنیم خیلی زود حذف می‌شویم. البته امیر قلعه نویی همیشه نگاه ویژه‌ای به سازمان خط دفاعی تیمش دارد که امیدوارم این بار هم با هماهنگی بیشتر بازیکنان در این پست تیمش رو با شرایط بهتری به میدان بفرستد.

کارشناس با سابقه کشورمان در رابطه با پیش‌بینی اش از شروع مسابقات تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: زمانی بود که ما درباره فلسطین، هنگ کنگ و امارات اصلاً فکرمان را مشغول نمی‌کردیم اما دوره و زمانه به شکلی شده که همه می‌توانند خطرناک باشند. اگر فکر کنیم صعودمان از این گروه آسان است ممکن است در همین مرحله حذف شویم که امیدوارم این اتفاق نیفتد. تیم ما بازیکنان با تجربه‌ای دارد که قطعاً باید در این سه بازی مراقب باشند تا مرتکب اشتباهات فردی نشوند.

مناجاتی اضافه کرد: امیر قلعه نویی باید به این سه بازی به چشم دیدارهای تدارکاتی اما جدی نگاه کند تا بتوانیم با دستیابی به هماهنگی هرچه بهتر خودمان را آماده دیدارهای دور بالاتر بکنیم. در این صورت می‌توانیم به اتفاقاتی که سال‌هاست منتظرشان هستیم دست پیدا کنیم.

منبع: خبـر ورزشی