استقلال و پرسپولیس اگرچه اغلب دربی‌های پایتخت را در تهران برگزار کرده‌اند ولی به دلایل مختلف تعداد معدودی از مسابقات این دو تیم خارج از تهران برگزار شده و بیستم دی ماه سالگرد یکی از همین مسابقات محسوب می‌شود. در بیستمین روز از زمستان سال ۱۳۸۱ استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف یکدیگر رفتند […]

استقلال و پرسپولیس اگرچه اغلب دربی‌های پایتخت را در تهران برگزار کرده‌اند ولی به دلایل مختلف تعداد معدودی از مسابقات این دو تیم خارج از تهران برگزار شده و بیستم دی ماه سالگرد یکی از همین مسابقات محسوب می‌شود.

در بیستمین روز از زمستان سال ۱۳۸۱ استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که به خاطر تعمیرات اساسی ورزشگاه آزادی، برگزاری این مسابقه در تهران ممکن نبود و بازی در تبریز انجام شد. دیداری که تنها دربی رولند کوخ آلمانی به عنوان سرمربی استقلال محسوب می‌شود.

بلافاصله پس از این‌که توپ به جریان افتاد و هنوز دقیقه یکم بازی به پایان نرسیده بود که علی سامره مهاجم فوق‌العاده فرصت‌طلب استقلال که هم‌اکنون تحت عنوان سرپرست روی نیمکت آبی‌پوشان می‌نشیند، دروازه پرسپولیس را باز کرد و به واسطه همین گل لقب علی ۳۰ ثانیه را به دست آورد. جالب این‌که سامره پاییز سال بعد باز هم در همان دقایق آغازین بازی توانست به پرسپولیس گل بزند.

استقلال با یک گل پیش افتاد و عزم خود را برای پیروزی جزم کرده بود ولی اعلام یک ضربه پنالتی توسط داور ایتالیایی موجب شد علی انصاریان مدافع فقید پرسپولیس که البته سابقه بازی در  استقلال را هم دارد، به کمک پرسپولیسی‌ها بیاید و با گل کردن آن توپ مانع از شکست قرمزپوشان شود. در نهایت مسابقه با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کرد تا جدال رفت دو تیم در دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر برنده نداشته باشد.

علی سامره در کادرفنی استقلال

منبع: خبـر ورزشی