به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا عصر چهارشنبه در نشست شورای راهبری توسعه استان که با حضور معاونین منابع انسانی و تحول اداری سازمان اداری استخدامی کشور برگزار شد با تاکید بر بازنگری در ساختارهای اداری، گفت: استان ایلام آمادگی دارد پایلوت اصلاح نظام اداری باشد. وی در ادامه افزود: در استان ایلام فقط به […]

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا عصر چهارشنبه در نشست شورای راهبری توسعه استان که با حضور معاونین منابع انسانی و تحول اداری سازمان اداری استخدامی کشور برگزار شد با تاکید بر بازنگری در ساختارهای اداری، گفت: استان ایلام آمادگی دارد پایلوت اصلاح نظام اداری باشد.

وی در ادامه افزود: در استان ایلام فقط به اشتغال دولتی توجه ویژه می‌شود و به کارهای آزاد و تولیدی که درآمد بیشتری برای شخص دارد کمتر توجه می‌شود که این تغییر نگرش در این استان ضرورت دارد.

وی با اشاره به تغییر وضعیت ایثارگران و توجه و تاکید به اجرای قانون در این دولت، یادآور شد: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شدند و حتی با توجه به تخصص و تجربیات، از ظرفیت این افراد در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شده است.

وی با تاکید بر مدیر پروری و جوان‌گرایی در استان، خاطرنشان کرد: «مدیر پروری» و «جوان‌گرایی» از اولویت‌های مهم در استان است که در این راستا هر قدر از نیروهای جوان و باانگیزه استفاده کنیم قطعاً راندمان و بهره‌وری بالا خواهد رفت.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان این‌که تغییر و اصلاح ساختار اداری به عنوان یک مطالبه‌ی مهم باید در تراز نظام باشد، گفت: برای ارتقا بهره‌وری و راندمان بالا، نیازمند اصلاح ساختار اداری هستیم.

وی با قدردانی از برنامه‌های ساختاری و اصلاحی مدیران سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: طرح شهید زین‌الدین به بهره‌وری از نیروی انسانی و تحول در نظام اداری و استخدامی منتج می‌شود و باید متناسب با تکنولوژی روز، ساختارها را تغییر دهیم.

بهرام‌نیا عنوان کرد: شرایط جغرافیایی، مرزی، قومیتی و اربعین استان ایلام را از سایر استان‌ها متمایز می‌کند که برای تثبیت مرز و ماندگاری مردم در مرزها، باید متناسب با شرایط خاص هر استانی، سیاست اداری و استخدامی تدوین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از موفقیت‌های استان، خاطرنشان کرد: ایلام رتبه‌ی نخست کاهش ضریب جینی «بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، بهبود ۱۵ پله‌ای نرخ تورم، رتبه‌ی ۹ کشوری در رشد اقتصادی و رتبه‌ی نخست اشتغال در سال گذشته را کسب کرد که این موفقیت با اهتمام و تلاش همین مدیران محقق شده است.

وی اضافه کرد: براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران، ایلام پس از چهار دهه که نگین تورم کشور بود اکنون به متوسط کشوری رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: ایجاد کانون شایستگی مدیریت، حذف کپی در امورات اداری از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

منبع: مـهر