برای مثال عده زیادی از افراد در خصوص اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد، سوال می پرسند که ما در این پست به بررسی آن می پردازیم. مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال بهترین […]

 

برای مثال عده زیادی از افراد در خصوص اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد، سوال می پرسند که ما در این پست به بررسی آن می پردازیم.

مرکز تخصصی ندای سلامت یکی از بهترین ها و معتبر ترین کلینیک ها در زمینه بوتاکس می باشد. بنابراین اگر به دنبال بهترین مرکز بوتاکس در تهران و پکیج های آموزشی جامع این مرکز هستید، از طریق شماره های زیر و آدرس سایت با تیم پشتیبانی این مرکز تخصصی در ارتباط باشید.

آدرس سایت : www.nedayesalamat.com

شماره های تماس : ۰۲۱۸۸۵۰۳۹۸۶ – ۰۹۱۲۸۸۸۱۶۴۶

چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد

پیش از بررسی اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد، در این بخش قصد داریم به بررسی اطلاعات کاملی در خصوص نکات بوتاکس بپردازیم.

لازم است بدانید بعد از تزریق بوتاکس بلافاصله نتایج دلخواه خود را مشاهده نمی کنید. تاثیرات و مزایای بوتاکس در چندین روز آینده ظاهر خواهد شد و بعد از ۲ تا ۳ هفته می توانید کاملا اثرات آن را مشاهده کنید. اما این تاثیرات به صورت موقت بوده و بعد از ۳ تا ۴ ماه به تدریج از بین خواهند رفت. پیروی از برخی موارد ساده که در ادامه به آن می پردازیم، می تواند تاثیرات بوتاکس را بیشتر کرده و موجب کاهش عوارض جانبی آن شود.

برخی از موارد موثر در ارتباط با مراقبت های بوتاکس به شرح زیر می باشد:

  1. از ورزش کردن بعد از تزریق بوتاکس تا ۲۴ ساعت خودداری کنید.
  2. پرهیز از رآآرایش کردن
  3. عدم مصرف الکل
  4. صاف بنشینید
  5. از لمس کردن صورت خود پرهیز کنید.

صاف بنشینید

حالا می رسیم به بررسی سوال چرا بعد از بوتاکس نباید سر را خم کرد؟ در پاسخ به سوال اینکه آیا خوابیدن بعد از بوتاکس صورت مجاز می باشد یا خیر؟ باید بگوییم بعد از تزریق این ماده باید حداقل ۴ ساعت بنشینید و از خم شدن و یا دراز کشیدن خودداری نمایید. چرا که این کار امکان دارد موجب پخش شدن سم شده و احتمال کبودی را افزایش دهد.

لازم است بدانید بوتاکس علاه بر زیبایی برای درمان مشکلات پزشکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده درمانی به درمان بیش از ۵۵ نوع بیماری کمک کرده از جمله این بیماری ها سردرد میگرن نیز می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تزریق بوتاکس برای میگرن به صفحه درمان میگرن با بوتاکس مراجعه کنید.

بوتاکس نه تنها برای زیبایی بلکه برای درمان مشکلات پزشکی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده درمانی به درمان بیش از ۵۵ نوع بیماری کمک کرده و از جمله این بیماری‌ها، سردرد میگرن نیز می‌باشد.

  چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید

بعد از بوتاکس میشه خوابید؟ چرا نباید بعد از بوتاکس دراز کشید؟ در جواب به سوال چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید باید بگوییم، همانطور که می دانید تزریق بوتاکس باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود. بنابراین انجام برخی فعالیت ها بعد از تزریق بوتاکس همانند: دراز کشیدن و یا خوابیدن امکان دارد، موجب جابجایی مواد تزریقی به سایر نواحی شود. این امر امکان دارد، موجب ظاهری غیر طبیعی و ناهماهنگ شود. حداقل زمانی که باید بعد از تزریق بوتاکس از خوابیدن پرهیز کرد، ۶ ساعت می باشد. البته لازم است بدانید در بعضی موارد پزشکان پیشنهاد می کنند، که این مدت را ۴ ساعت قرار دهند که بستگی به ویژگی های فیزیکی بیمار دارد.

با گذشت ۶ ساعت بعد از تزریق بوتاکس مواد به مدت کافی زمان دارند تا وارد عضلات شوند و موقعیت خود را کاملا تثبیت کنند. در غیر این صورت امکان دارد به سمت باقی نواحی حرکت کرده و موجب عدم هماهنگی در چهره شوند. همچنین برای دریافت نتایج بهتر و زیبایی بعد از تزریق بوتاکس، توصیه می شود که برای ۱ تا ۲ شب بعد از تزریق به طور کامل به پشت دراز کشیده و سر را کمی بالا تر از سطح بدن خود قرار دهید.

با توجه به مطالب ذکر شده در پاسخ به اینکه چرا بعد بوتاکس نباید خوابید، می گوییم خوابیدن و دراز کشیدن بعد از تزریق بوتاکس موجب جابجایی مواد تزریقی به سایر نواحی میشود.

بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید

یکی از اصلی ترین موارد در خصوص مراقبت بعد از بوتاکس، نحوه صحیح خوابیدن پس از بوتاکس می باشد.

حالا سوالی که در این بخش مطرح می شود، این می باشد که بعد از بوتاکس تا چند ساعت نباید به پهلو خوابید؟ همانطور که در بخش بالا در خصوص زمان خوابیدن بعد از بوتاکس گفته شد، باید بدانید به علت افزایش خطر ابتلا به عوارض جانبی این شیوه درمانی مثل: جابجایی بوتاکس به سایر عضلات و به دنبال آن فلجی موقت و یا آسیب به بافت های مجاور معمولا پیشنهاد می شود که حداقل به مدت ۵ الی ۶ ساعت از خوابیدن بعد از بوتاکس خودداری کنید.

بنابراین در پاسخ به سوال چقدر بعد از بوتاکس میشه خوابید؟ شما باید بعد از تزریق به مدت ۵ الی ۶ ساعت بعد از تزریق بوتاکس نخوابید.

بوتاکس سیاکس (Botox Siax) یکی از محصولاتی باکیفیت بوتاکس می باشد که این محصول ساخت کشور کره جنوبی است. از این بوتاکس برای رفع چین و چروک های صورت و خطوط ایجاد شده در نواحی گوناگون صورت و بدن که در اثر افزایش سن ایجاد شده است؛ استفاده می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع بوتاکس به صفحه بوتاکس سیاکس مراجعه کنید.

بوتاکس سیاکس

شرایط خم شدن بعد از بوتاکس

شرایط خم شدن بعد از بوتاکس چگونه است؟ یک سری باید و نباید ها در ارتباط با پس از تزریق بوتاکس وجود دارد که باید رعایت شود. که این موارد شامل : نماز خواندن بعد از بوتاکس و یا ورزش کردن بعد از بوتاکس می باشد.

برای جلوگیری از بخش شدن سم به سایر بخش های بدن تا ۲۴ ساعت بعد از بوتاکس ورزش نکنید. چرا که ورزش کردن بعد از بوتاکس می تواند میزان اثر بخشی بوتاکس را در محل تزریق کاهش دهد و خطر کبودی را افزایش دهد.

نماز خواندن بعد از بوتاکس

برای نماز خواندن بعد از بوتاکس پیشنهاد می کنیم تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس به صورت نشسته نماز خود را بخوانید و مهر را به پیشانی خود بچسبانید.

به منظور وضو گرفتن بعد از بوتاکس لازم می باشد تا یک روز به صورت خود آب نزنید چرا که امکان دارد در نتایج درمان تاثیر داشته باشد.

طرز خوابیدن بعد از بوتاکس

یکی از سوالاتی که برای افراد بعد از انجام بوتاکس پیش می آید، در خصوص نحوه ی خوابیدن بعد از بوتاکس می باشد. در ارتباط با آن باید بدانید از بهترین حالت ها برای خوابیدن بعد از درمان بوتاکس به مدت ۴۸ ساعت بعد از تزریق، خوابیدن به پشت می باشد. چرا که از برخورد صورت شما به بالشت باید جلوگیری شود و نباید هرگونه فشار و لمس به محل تزریق شما وارد شود.

به صورت کلی باید تا ۴ الی ۶ ساعت بعد از تزریق بوتاکس نخوابید و همچنین به محل هایی که تزریق انجام شده نباید فشاری وارد شود و نباید به اطراف محل تزریق نیز فشاری وارد شود.

همانطور که گفته شد عده زیادی به دنبال نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس نی نی سایت هستند، که ما برای دسترسی راحت تر شما به بررسی این مطالب پرداخته ایم.

حالت خوابیدن بعد از بوتاکس 

بیشترین عوارضی که بعد از حالت خوابیدن، دراز کشیدن یا اعمال گرما یا فشار به محل های تزریق بوتاکس نمایان می شود؛ مربوط به انتقال و حرکت مواد بوتاکس می باشد که می تواند موجب تورم بیش از حد شود. برای آنکه عوارض تزریق بوتاکس برای شما رخ ندهد، پیشنهاد می کنیم نکات خوابیدن پیش از بوتاکس را رعایت کنید. که برخی از این نکات به شرح زیر می باشد:

  1. برای جلوگیری از فشار به محل تزریق به پشت بخوابید.
  2. برای جلوگیری از خوابیدن به پهلو و شکم از بالشت استفاده نمایید.
  3. برای جلوگیری از تحریک شدن پوست روی رختخواب تمیز بخوابید.
  4. پرهیز از مصرف کرم های صورت به مدت ۲۴ ساعت

  نشسته خوابیدن بعد از بوتاکس

همانطور که گفته شد باید تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از تزریق بوتاکس مراقب نحوه خوابیدن خود باشید. دراز کشیدن، به پهلو خوابیدن و ….. در دوره نقاهت بوتاکس ممنوع می باشد. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که روی صورت خود و به سمت شکم می خوابید، باید حتما این نکته را درنظر داشته باشید و به آن توجه کنید. امکان دارد در این ایام دچار کم خوابی یا بد خوابی شوید.

این مورد کاملا عادی می باشد و مشکلی شما را تهدید نخواهد کرد. اما لازم می باشد که به نحوه خوابیدن خود توجه کامل داشته باشید.

بهتر است که نشسته بخوابید. اگر این کار برای شما سخت باشد با تعدادی بالش می توانید به راحت تر شدن مشکل خود کمک کنید. در غیر این صورت حتما توجه داشته باشید که سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید تا از عوارض این مشکل به درستی جلوگیری نمایید.

چرا بعد از بوتاکس باید طاق باز خوابید

همانطور که گفته شد تا زمانی که ۴۸ ساعت از تزریق بوتاکس بگذرد، بهترین حالت برای خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، حالت طاق باز می باشد. چرا که در این حالت از تماس صورت با بالش جلوگیری می شود و در نهایت هیچ فشاری بر محل های تزریق وارد نخواهد شد.

بعد از بوتاکس

عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

اگر تا به این بخش هنوز در خصوص اینکه چرا بعد از بوتاکس نباید بخوابیم، قانع نشده اید لازم است به عوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس توجه کنید. علاوه بر آنکه امکان دارد سم بوتولینوم حرکت کند؛ امکان دارد التهابات، تورم، کبودی ها و ……. نیز بیشتر شده و موجب بروز صدمه های گوناگونی مانند: از بین رفتن نتیجه کار، بدتر شدن مشکل، عفونت های پوستی، آسیب دیدگی های سطحی و عمیق و ….. شود. به همین علت می باشد که پزشکان تاکید می کنند که ابدا تا ۴ الی ۶ ساعت کامل متناسب با نوع تزریق و محل آن نخوابید. در این صورت می توانید به راحتی مانع عارضه های گفته شده شوید.

البته فراموش نکنید که عوارض بوتاکس تنها به خوابیدن بدون موقع بعد از تزریق نمی باشد. اگر مراقبت های اصولی را پس از انجام کار به درستی پیاده سازی نکنید و یا به مجموعه نامعتبری مراجعه کنید نیز امکان دارد؛ صدمه های مختلفی برای شما اتفاق بیوفتد.

در صورتی که قصد دارید در مرکز معتبری تزریق بوتاکس خود را انجام دهید تا به کمترین عوارض دچار شوید و از باکیفیت ترین بوتاکس ها برای رفع چین و چروک پوست شما استفاده شود میتوانید به کلینیک زیبایی ندای سلامت مراجعه کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید با مراجعه به وبسایت این مرکز به نشانی www.nedayesalamat.com و یا از طریق تماس با کارشناسان کلینیک زیبایی ندای سلامت با شماره های ۰۲۱۸۸۵۰۳۹۸۶ – ۰۹۱۲۸۸۸۱۶۴۶ اطلاعات لازم را در مورد انواع خدمات زیبایی تخصصی این مرکز کسب کنید.

 

منبع خبر: رکنـا