انتظار قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها چه زیاده خواهی باشد و چه منطقی انگیزه خوبی برای امیر قلعه نویی و ملی پوشان است که با امید در دوحه گام به میدان بگذارند و نمی شود، منکر شد ایران همیشه در هر تورنمنتی که در آسیا برگزار شده مدعی قهرمانی بوده است. دیدگاه ها […]

انتظار قهرمانی تیم ملی در جام ملت ها چه زیاده خواهی باشد و چه منطقی انگیزه خوبی برای امیر قلعه نویی و ملی پوشان است که با امید در دوحه گام به میدان بگذارند و نمی شود، منکر شد ایران همیشه در هر تورنمنتی که در آسیا برگزار شده مدعی قهرمانی بوده است.

دیدگاه ها در مورد تیم ملی فوتبال ایران متفاوت است. برخی چه در داخل و چه در خارج از کشور از ایران به عنوان مدعی قهرمانی در آسیا یاد می کنند و کاربران سایت های مختلف خارجی از ژاپن و کره جنوبی به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی یاد می کنند.

آیا ایران می تواند در جام ملت ها قهرمان شود؟

پیش از پاسخ به این سوال می توان به ایده جالب امیر قلعه نویی اشاره کرد که شانس موفقیت تیم ملی در جام ملت ها را افزایش می دهد. امیر قلعه نویی در سال های اخیر در هر تیمی بوده اولویتش فوتبال تهاجمی بوده و به حمله بیشتر از دفاع در فوتبال اهمیت می دهد. این موضوع همان طور که اشاره شد، ضریب موفقیت تیم ملی در دوحه را بیشتر می کند.

فوتبال دفاعی واقعیت این است تا جایی پیش می رود و جایی از حرکت می ایستد. به واقع فوتبال دفاعی هم موجب موفقیت می شود اما موفقیت در فوتبال دفاعی محدود است اما تیمی که تهاجمی فوتبال می کند، به موفقیت های غیر قابل پیش بینی دست پیدا می کند. در فوتبال جهان هم شاهد هستیم اکثر تیم هایی که در لیگ برتر یا تورنمنت های ملی قهرمان می شوند، تیم هایی هستند که فوتبال تهاجمی در اولویتشتان بوده است.

بررسی یک انتظار؛ آیا می‌توانیم در دوحه قهرمان آسیا شویم؟

سردار آزمون و مهدی طارمی و دیگر مهره های تهاجمی از جمله علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی ترابی و … در بهترین وضعیت روحی و روانی و فنی خود قرار دارند و همه چیز مهیا است تا تیم ملی با ارایه بازی تهاجمی در آسیا روی سکو برود و خون تازه ای را وارد رگ های حیاتی فوتبال ایران کند. در سایه ی فوتبال تهاجمی البته که دفاع تیمی به تیم ملی کمک می کند که ضریب خود را برای قهرمانی بالاتر ببرد. این موضوع در بازی با ازبکستان به خوبی به تیم ملی ثابت شد که باید در سایه فوتبال تهاجمی به دفاع هم اهمیت بدهد و گرنه بازی دو بر صفر برده را با تساوی دو بر دو عوض خواهد کرد.

قهرمانی در جام ملت ها بدون شک باید ایده ی تیم ملی در دوحه باشد و ایده ای غیر از این شخصیت و قابلیت های فنی بازیکنان را زیر سوال خواهد برد. اما رسیدن به این مهم سخت است، به این خاطر که آسیا چند مدعی قهرمانی دیگر هم دارد. ژاپن و کره جنوبی. استرالیا و عربستان و … ایران این بار برای رسیدن به این مهم یک گام جلوتر است، چون می خواهد بی محابا و ترس فوتبال رو به جلو و تهاجمی بازی کند.

بیشتر بخوانید: درخواست مهدی طارمی در حضور میثاقی و اتفاق عجیبی که رخ داد/ وقتی کارشناسان عربی هم به تیم ملی ایران روی خوش نشان دادند/ جام به ایران می‌رسد؛ حتی با حضور ژاپن!

منبع: خبـر ورزشی