نام اسون گوران اریکسون برای اهالی فوتبال به ویژه آن‌هایی که رقابت‌های فوتبال خارجی را به طور جدی دنبال می‌کنند کاملا آشناست. سرمربی نامدار فوتبال جهان که سابقه هدایت تیم‌های بزرگی همچون لاتزیو، تیم ملی انگلیس و ساحل عاج را برعهده داشته و بارها در رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های اروپا حاضر شده است. […]

- وقتی سرمربی مشهور برای مذاکره با مدیران پرسپولیس به کیش سفر کرد/ مربی بیمار سوئدی به پرسپولیس لینک شده بود

نام اسون گوران اریکسون برای اهالی فوتبال به ویژه آن‌هایی که رقابت‌های فوتبال خارجی را به طور جدی دنبال می‌کنند کاملا آشناست. سرمربی نامدار فوتبال جهان که سابقه هدایت تیم‌های بزرگی همچون لاتزیو، تیم ملی انگلیس و ساحل عاج را برعهده داشته و بارها در رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های اروپا حاضر شده است.

این مربی سرشناس سوئدی با اعلام ابتلای خود به یک بیماری لاعلاج و این‌که به احتمال فراوان حداکثر تا یک سال دیگر زنده است، جامعه فوتبال را در شوک و حیرت فرو برد.

نکته مهم در مورد اریکسون این‌که او اوایل دهه ۹۰ شمسی یکی از گزینه‌های هدایت پرسپولیس محسوب می‌شد و برای مذاکرات جدی جهت پذیرفتن این سمت حتی به جزیره کیش هم سفر کرد. او که در دبی حضور داشت، به دعوت پرسپولیسی‌ها راهی کیش شد و با آن‌ها برای هدایت قرمزپوشان پایتخت مذاکره کرد اما این گفت‌وگوها سرانجامی نداشت و او بدون توافق به امارات بازگشت.

بیشتر بخوانید: شوک جدید به دنیای فوتبال؛ ابتلا سرمربی معروف تیم ملی انگلیس به سرطان لاعلاج

منبع: خبـر ورزشی