به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه به اوکراین در خصوص هرگونه حمله به پرتاب‌گرهای موشکی روسیه در خاک این کشور با تسلیحات غربی هشدار داد. وی هشدار داد که هرگونه حمله اوکراین به مراکز پرتاب موشک در داخل روسیه با تسلیحات تأمین شده توسط ایالات […]

به گزارش زیرنویس به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه به اوکراین در خصوص هرگونه حمله به پرتاب‌گرهای موشکی روسیه در خاک این کشور با تسلیحات غربی هشدار داد.

وی هشدار داد که هرگونه حمله اوکراین به مراکز پرتاب موشک در داخل روسیه با تسلیحات تأمین شده توسط ایالات متحده و متحدانش، با خطر پاسخ هسته‌ای مسکو مواجه خواهد شد.

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه که اکنون نایب رئیس شورای امنیت این کشور است، در این ارتباط گفت که برخی از فرماندهان ارتش اوکراین در حال بررسی حمله به سایت‌های پرتاب موشک در داخل روسیه با موشک‌های دوربرد غربی هستند.

مدودف در پیام رسان تلگرام نوشت: این به چه معناست؟ این فقط یک چیز دارد – آنها در معرض بند ۱۹ اصول اساسی سیاست دولت روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای قرار می‌گیرند.

معاون شورای امنیت روسیه اضافه کرد: این را باید به خاطر داشت.

به گزارش رویترز، وی نامی از فرماندهان و جزئیات بیشتری از این طرح ادعایی را فاش نکرد و هیچ واکنش فوری نیز تا کنون از سوی اوکراین به تهدید وی رسانه‌ای نشده است.

بند ۱۹ دکترین هسته‌ای ۲۰۲۰ روسیه شرایطی را مشخص می‌کند که بر اساس آن رئیس جمهور روسیه استفاده از سلاح هسته‌ای را در نظر می‌گیرد: به طور کلی به عنوان پاسخی به حمله‌ای با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا سایر سلاح‌های کشتار جمعی، یا به استفاده از سلاح‌های متعارف علیه روسیه زمانی که موجودیت مسکو در معرض تهدید قرار بگیرد.

منبع: مـهر