اختلافات دولت و مجلس درباره پول بالا گرفت
اختلافات دولت و مجلس درباره پول بالا گرفت

طی روز‌های گذشته، اختلافات دولت و مجلس بر سر افزایش بار مالی لایحه بودجه ۱۴۰۳ بالا گرفته است.

- اختلافات دولت و مجلس درباره پول بالا گرفت

دنیای اقتصاد نوشت:در حالی که مجلس بر حمایت از اقشاری مانند کارمندان و بازنشستگان تاکید می‌کند اما دولت نسبت به تشدید ناترازی بودجه و اثرات اقتصادی آن هشدار می‎دهد.

هر چند اعداد مختلفی از سوی دولت و مجلس مطرح می‌شود اما برخی کارشناسان تاکید می‌کنند عدد واقعی بار مالی که توسط کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ افزوده شده؛ کمتر از ۱۰۰ هزارمیلیاردتومان است.

اگر عددی که یک عضو کمیسیون تلفیق اعلام کرده را در نظر بگیریم، برای این بار مالی منابع با توجه به پیش‌بینی کسری ۳۰۰ هزارمیلیاردتومان لایحه بودجه پیش از تغییر در کمیسیون تلفیق، کسری بودجه در سال آینده به ۶۰۰ هزارمیلیاردتومان خواهد رسید.

در چنین شرایطی بزرگ تر شدن حجم مصارف بودجه، امکان تحقق آن را پایین خواهد آورد و این کمبود منابع ممکن است باعث شود دولت از حجم مصارف پروژه‌های عمرانی کاسته و این منابع را صرف بودجه جاری خود کند.

همچنین این موضوع باعث می‌شود حفره کسری بودجه در آینده افزایش یابد که خود آثار مخربی بر اقتصاد دارد و می‌تواند به تورم دامن بزند.

منبع: اطلاعات انلاین

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]