بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با توجه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا صبح یکشنبه (۷ تا ۸ بهمن‌ماه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارندگی پیش‌بینی می‌شود. در نیمه جنوبی بارش باران، نیمه شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک […]

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با توجه فعالیت سامانه بارشی طی امروز تا صبح یکشنبه (۷ تا ۸ بهمن‌ماه) آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارندگی پیش‌بینی می‌شود. در نیمه جنوبی بارش باران، نیمه شمالی بارش باران و برف و در ارتفاعات بارش برف و کولاک مورد انتظار است. در بعضی ساعات رخداد مه و محدودیت دید، گاهی رخداد رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات با احتمال تگرگ به ویژه اواخر وقت امشب دور از انتظار نیست.

از ظهر شنبه تا دوشنبه (۷ تا ۹ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در روز یکشنبه گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید به‌ویژه در نیمه جنوبی نواحی غربی و ارتفاعات مورد انتظار است. از ظهر یکشنبه به‌تدریج کاهش ابر و کاهش محسوس دما و روزهای دوشنبه و سه شنبه آسمانی صاف تا قسمتی ابری و پدیده غالب وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر سه شنبه دوباره با ورود سامانه بارشی آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۸ بهمن‌ماه) ابری و وزش باد شدید، گاهی بارش باران، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه‌ (۹ بهمن‌ماه) کمی‌ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه‌های شهریار ۶.۳ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۵ میلیمتر، میگون ۴.۳ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۴ میلیمتر، پردیس ۳.۸ میلیمتر، آبعلی ۳.۵ میلیمتر، لواسان، ورامین ۳.۵ میلیمتر، شرق تهران ۲.۸ میلیمتر،فرودگاه امام خمینی (ره) ۲.۴ میلیمتر، فیروزکوه ۲.۱ میلیمتر و دماوند ۲ میلیمتر بارش ثبت کرده‌اند.

مشرق

+

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]