مهران چراغ‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آسمان استان برای امروز تا بعدازظهر صاف است و بعد از آن رشد ابر را در اکثر نقاط استان داریم. وی تصریح کرد: از اواخر وقت امشب یا صبح پنجشنبه از نیمه غربی و به‌ویژه شمال غرب بارندگی‌ها آغاز می‌شود و به تدریج تا اواخر روز […]

مهران چراغ‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آسمان استان برای امروز تا بعدازظهر صاف است و بعد از آن رشد ابر را در اکثر نقاط استان داریم.

وی تصریح کرد: از اواخر وقت امشب یا صبح پنجشنبه از نیمه غربی و به‌ویژه شمال غرب بارندگی‌ها آغاز می‌شود و به تدریج تا اواخر روز پنجشنبه بقیه استان در دامنه فعالیت این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری روز جمعه کل استان شاهد بارندگی به‌صورت باران و در نواحی کوهستانی و سردسیر برف و باران خواهد بود.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد و عنوان داشت: احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر و گردنه‌های استان وجود دارد.

چراغ‌پور تاکید کرد: با توجه به اینکه در پایان هفته قرار داریم توصیه می‌شود، از سفرهای غیرضروری اجتناب شود و در صورت لزوم رانندگان تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: احتمال بالا آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مدت وجود دارد، از همین رو به عشایر، دامداران و گردشگران توصیه می‌شود در اطراف رودخانه‌ها توقف نداشته باشند.

وی گفت: همچنین طی مدت فعالیت این سامانه از صعود به ارتفاعات برای کوهنوردی، طبیعت‌گردی یا چرای دام خودداری شود چراکه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه وجود دارد.

چراغ‌پور افزود: شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب ورودی به استخرها اقدام کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری فعالیت این سامانه بارشی را توأم با وزش باد نسبتاً شدید عنوان و خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند منجر به کولاک برف و کاهش دید شود.

وی ادامه داد: همچنین با خروج این سامانه در روز شنبه شاهد کاهش دما، مه‌آلودگی و کاهش دید خواهیم بود و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در این زمینه به عمل آید.

چراغ‌پور بیان داشت: برای نیمه غربی استان، شهرستان‌های کوهرنگ و بخش‌هایی از اردل فعالیت این سامانه تا روز دوشنبه ادامه دارد اما با شدت کمتر.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اوج فعالیت این سامانه بارشی را برای اواخر روز پنجشنبه و جمعه دانست و خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود، ارگان‌های ذی‌ربط آمادگی لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]