به گزارش زیرنویس از همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهارمین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک با تبریک میلاد با سعادت و سراسر نور امام‌حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: نخبگان و متخصصان باید برای آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان و جامعه‌ مخاطب، باید برنامه‌ داشته باشند. وی تاکید کرد: باید […]

به گزارش زیرنویس از همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در چهارمین همایش ملی کم آبیاری و استفاده از آب‌های نامتعارف در کشاورزی مناطق خشک با تبریک میلاد با سعادت و سراسر نور امام‌حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: نخبگان و متخصصان باید برای آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان و جامعه‌ مخاطب، باید برنامه‌ داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید به سمت اجرایی و عملیاتی‌کردن علم و دانش در تمام عرصه‌ها به ویژه در حوزه‌ کشاورزی حرکت کنیم.

آب انفال است و نباید بی‌رویه مصرف شود

استاندار همدان در ادامه گفت: آب انفال‌ است و متعلق به شخص و گروه خاصی نیست، همانطور که از گذشتگان به ما رسیده، آیندگان نیز باید بتوانند از این منابع خدادادی بهره‌مند شوند.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی جغرافیایی و تغییر اقلیم، اگر آب به صورت بهینه مصرف نشود در سال‌های آینده منابع آبی به اتمام خواهد رسید و مشکلات عدیده‌ای به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: اکنون وقت طلایی برای نجات آب از این بحران وجود دارد و باید با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از علم، از این فرصت استفاده کنیم.

اقتصاد همدان از کشاورزی به گردشگری سوق یابد

استاندار همدان گفت: با توجه به محدودیت های موجود آبی باید نگرش خود را تغییر بدهیم و پایه و اساس اقتصاد استان را به کشاورزی محدود نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همدان بیش از هزار و ۸۰۰ جاذبه تاریخی و گردشگری بی‌نظیر و کم‌نظیر در جهان مانند غار آبی علیصدر و هگمتانه‌ تاریخی داریم و مسیر اقتصاد استان باید از حوزه‌ کشاورزی‌ به سوی گردشگری و صنعت سوق پیدا کند.

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]