به گزارش زیرنویس، سردار علیرضا تنگسیری در مراسم الحاق شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی از کلاس شناور شهید سلیمانی به رزم نیروی دریایی سپاه گفت: این ۲ فروند شناور هر کدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناورهای بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آنها در داخل کشور انجام شده است. […]

به گزارش زیرنویس، سردار علیرضا تنگسیری در مراسم الحاق شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی از کلاس شناور شهید سلیمانی به رزم نیروی دریایی سپاه گفت: این ۲ فروند شناور هر کدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناورهای بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آنها در داخل کشور انجام شده است.

سردار تنگسیری افزود: این شناورها مجهز به موشک‌های پدافند هوایی صیاد و نواب با بردهای به ترتیب بلند و متوسط هستند.

وی با اشاره به تاب آوری بالای این شناورها گفت: شناورهای شهید باقری و شهید شیرازی پنج هزار و ۵۰۰ مایل دریایی (۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر) قابلیت دریانوردی دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بدنه این شناورها کاتاماران بلند پیشرفته است و با آبخور سه و عرض ۱۸ و نیم متر ساخته شده اند.

سردار تنگسیری گفت: سرعت شناورهای ساخته شده ۳۲ نات دریایی (حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت) در فرس‌های متفاوت، با ۶۰۰ تن وزن و دارای ۴ موتور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: برد موشک‌های سطح به سطح این شناورها بیش از ۷۰۰ کیلومتر و سامانه پدافند هوایی نصب شده بر روی آنها بیش از ۹۰ کیلومتر است.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه شناورها توانایی انجام رزم نزدیک در دریا را دارند، افزود: این شناورها قابلیت حمل سه شناور موشک انداز و بالگرد را نیز دارند.

وی با بیان اینکه این شناورها می‌توانند همپایی با شناورهای نفتکش و تجاری داشته باشند، گفت: این دو شناور با ظاهری متفاوت و خطوط پرشمار زاویه دار شناسا گریز هستند، به گونه‌ای که در رادار دشمن سطح مقطع آن بسیار کوچک‌تر از واقعیت نشان داده می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: استفاده عمده از آلومینیوم و آلیاژهای غیر فولادی در بدنه ناو، مجهز بودن به سیلوهای عمود پرتاب موشک‌های پدافندی نواب و کروز ضد کشتی صیاد، مجهز به پرتابگر راکت‌های فریبنده چف و فلر جوشن برای منحرف کردن موشک‌های دشمن با ۲۴ خشاب و قابلیت حمل یک بالگرد رزمی مسلح تا اتمام مأموریت از دیگر ویژگی‌های این شناورها است.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]