به گزارش زیرنویس، مالک کوروش کمپانی با وعده فروش آیفون ۲۰ میلیونی متواری شد و میلیونها تومان پول مردم را اصطلاحاً بالا کشید تا یک کلاهبرداری دیگر از این دست به کلاهبرداریهای قبلی اضافه شود. هوشنگ پوربابایی، وکیل پایه یک دادگستری در اینباره به زیرنویس گفت: «ریشه این مسائل اقتصادی است، گروهی هستند که میخواهند […]
به گزارش زیرنویس، مالک کوروش کمپانی با وعده فروش آیفون ۲۰ میلیونی متواری شد و میلیونها تومان پول مردم را اصطلاحاً بالا کشید تا یک کلاهبرداری دیگر از این دست به کلاهبرداریهای قبلی اضافه شود.
هوشنگ پوربابایی، وکیل پایه یک دادگستری در اینباره به زیرنویس گفت: «ریشه این مسائل اقتصادی است، گروهی هستند که میخواهند راه صد ساله را یک شبه بروند بنابراین اقدام مجرمانه انجام میدهند، در چنین شرایطی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با همکاری رسانهها باید موارد را بررسی کند و درباره آنها اطلاعرسانی کامل و عمومی انجام دهند. در این جامعه تا زمانی که یک اتفاق حادث شود هیچکس جلوگیری نمیکند، وقتی وضعیت اقتصادی مناسب نیست معلوم است کسانی از این وضعیت سوء استاده میکنند و مال مردم را میبرند.»
او درباره نقش چهرههای معروفی که اقدام به تبلیغ کوروش کمپانی کردند و احتمال معاونت و مباشرت آنها در جرم بیان کرد: «در اینکه کوروش کمپانی مرتکب به کلاهبرداری شده تردیدی نیست، اقدامی که مجازات حبس و رد مال دارد. این شرکت توسط افراد مشهور تبلیغ شد و افراد متعدد بهدلیل همین تبلیغات به شرکت اعتماد کردند، از نگاه قانون مجازات اسلامی این افراد مباشر یا شریک جرم نیستند، ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی شرایط معاونت را تعریف کرده است، که اگر کسی تطمیع، تشویق، تحریک و وسایل و لوازم جرم را آماده کند معاون جرم است اما نکتهای که از دید قانون مجازات وجود دارد وحدت قصد است.»
این وکیل دادگستری ادامه داد: «باید میان فاعل جرم و معاون جرم قصد کلاهبردارانه وجود داشته باشد، اگر قصد کسانیکه تبلیغ کردند با فاعل جرم این بود که کلاهبرداری کنند، آنموقع تبلیغ کنندگان معاونت دارند و باید تحت تعقیب قرار بگیرند، اما در این مورد به نظر میرسد کسانیکه این شرکت را تبلیغ کردند هیچکدام با فرد اصلی وحدت قصد نداشتند. بنابراین از حیث معاونت در جرم اینها قابل تعقیب نیستند.»
پوربابایی درباره وظایف چهرههای معرو بیان کرد: «البته این نکته وجود دارد که اگر کسی به کسی درخواست تبلیغ داد آنها باید انجام دهند یا نه؟، افراد مشهور باید اطلاع کافی درباره کالایی که تبلیغ میکنند داشته باشتند چراکه جامعه ما به شدت به چهرههای معروف اعتماد میکند و تصور میکنند اقدام تبلیغاتی چهرههای معروف با یک پیشینه تحقیقی انجام شده است.»
۲۳۳۲۳۳
یافته های جدید و مرموز فیزیکدانها!
1 روز قبلچرا چربی بازو مهم است؟
2 روز قبلیافته های جدید و مرموز فیزیکدانها!
این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبالها نگه داشتن کوارکها در محلشان و پایدار نگه داشتن اتمها است. کوارکها بلوکهای سازنده پروتونها و نوترونها هستند. این کارکرد باعث میشود که گلوبالها را بخشی از نیروی هستهای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]
چرا چربی بازو مهم است؟
به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعهای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کردهاند. این یافتهها میتواند به روشی جدید برای پیشبینی و پیشگیری از شکستگیهای ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]
جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!
یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد. به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]