به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار گفت: رویکرد و راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فدراسیون روسیه روشن است و ایران اسلامی به عنوان یکی از دوستان راهبردی و استراتژیک خود به روسیه نگاه می‌کند. وی ادامه داد: ملاقات، جلسات و پیگیری‌هایی که میان رهبران دو کشور، […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار گفت: رویکرد و راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فدراسیون روسیه روشن است و ایران اسلامی به عنوان یکی از دوستان راهبردی و استراتژیک خود به روسیه نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: ملاقات، جلسات و پیگیری‌هایی که میان رهبران دو کشور، وزیران امور خارجه و در سطوح مختلف در حال برنامه‌ریزی است ناظر به همین موضوع است.

استاندار اصفهان متذکر شد: دستور ریاست‌جمهوری ایران نیز این است که در راستای تقویت روابط میان استان‌های ایران و روسیه تلاش کنیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: سفرهای متعدد هیأت‌های گوناگون از استان‌های مختلف به فدراسیون روسیه نیز جهت تقویت همین روابط صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بواسطه همین نگاه میان رهبران دو کشور، روابط در حال توسعه و گسترش هستند.

استاندار اصفهان گفت: در سفر رئیس جمهور تاتارستان روسیه به اصفهان نیز سعی شد تا رویکرد را به سوی یک برنامه و نقشه راه مشترک ببریم.

دکتر مرتضوی بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و تاتارستان از جمله ظرفیت‌های فرهنگی است که می‌تواند منجر به گسترش روابط شود.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای توافقاتی که میان مدیریت استان و رئیس جمهور تاتارستان روسیه انجام شد نمایندگان مشترک با رویکرد عملیاتی برای به سرانجام رساندن توافقات عمل می‌کنند.

استاندار اصفهان گفت: درصدد هستیم تا تفاهم‌های صورت گرفته به برنامه و اقدام مبدل شود، این موضوع در سالگرد بیست سالگی تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ نیز دنبال می‌شود.

آماده برقراری روابط سودمند با استان اصفهان در حوزه‌های مختلف هستیم

آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان نیز در این دیدار گفت: برای من باعث افتخار است که در این ملاقات حضور دارم.

وی ضمن قدردانی از میزبانی مدیریت استان از رئیس جمهور تاتارستان روسیه، افزود: یقین دارم با ارتباط بیشتر زمینه همکاری عمیق میان روسیه و اصفهان فراهم شود.

سرکنسول روسیه در اصفهان بیان کرد: توسعه هر چه بیشتر روابط میان ما و اصفهان با برگزاری هفته فرهنگی و تنظیم نقشه راه مشترک و همکاری اتاق‌های بازرگانی تقویت خواهد شد.

آندری ژیلتسوف ضمن اشاره به ۲۰ ساله شدن رابطه خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم امکان امضاء تفاهمنامه خواهرخواندگی میان استان اصفهان با جمهوری تاتارستان پیگیری شود.

وی ادامه داد: این پیشنهاد در راستای برقراری روابط میان اصفهان و تاتارستان روسیه خواهد بود.

آندری ژیلتسوف خاطرنشان کرد: بررسی رویدادهای سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ نیز بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یقین دارم با حمایت مدیریت استان اصفهان می‌توانیم نقشه راه همکاری و رویدادهای مشترک را برنامه‌ریزی کنیم، همچنین آماده برقراری روابط سودمند با استان اصفهان در حوزه‌های مختلف هستیم.

سیاست مستقل جمهوری اسلامی، ستودنی است

وی متذکر شد: کشور روسیه به جمهوری اسلامی ایران بابت سیاست مستقل در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای که دارد احترام بسیاری می‌گذارد زیرا کشورهایی که سیاست مستقل دارند انگشت شمار هستند و جمهوری اسلامی ایران یکی از همین کشورها است.

آندری ژیلتسوف عنوان کرد: درصدد هستیم از ظرفیت موجود میان روسیه و ایران نهایت بهره را ببریم.

وی در پایان میلاد حضرت مهدی (عج) را به استاندار اصفهان تبریک گفت.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.