به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار گفت: رویکرد و راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فدراسیون روسیه روشن است و ایران اسلامی به عنوان یکی از دوستان راهبردی و استراتژیک خود به روسیه نگاه می‌کند. وی ادامه داد: ملاقات، جلسات و پیگیری‌هایی که میان رهبران دو کشور، […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این دیدار گفت: رویکرد و راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقابل فدراسیون روسیه روشن است و ایران اسلامی به عنوان یکی از دوستان راهبردی و استراتژیک خود به روسیه نگاه می‌کند.

وی ادامه داد: ملاقات، جلسات و پیگیری‌هایی که میان رهبران دو کشور، وزیران امور خارجه و در سطوح مختلف در حال برنامه‌ریزی است ناظر به همین موضوع است.

استاندار اصفهان متذکر شد: دستور ریاست‌جمهوری ایران نیز این است که در راستای تقویت روابط میان استان‌های ایران و روسیه تلاش کنیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: سفرهای متعدد هیأت‌های گوناگون از استان‌های مختلف به فدراسیون روسیه نیز جهت تقویت همین روابط صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بواسطه همین نگاه میان رهبران دو کشور، روابط در حال توسعه و گسترش هستند.

استاندار اصفهان گفت: در سفر رئیس جمهور تاتارستان روسیه به اصفهان نیز سعی شد تا رویکرد را به سوی یک برنامه و نقشه راه مشترک ببریم.

دکتر مرتضوی بیان کرد: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان و تاتارستان از جمله ظرفیت‌های فرهنگی است که می‌تواند منجر به گسترش روابط شود.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای توافقاتی که میان مدیریت استان و رئیس جمهور تاتارستان روسیه انجام شد نمایندگان مشترک با رویکرد عملیاتی برای به سرانجام رساندن توافقات عمل می‌کنند.

استاندار اصفهان گفت: درصدد هستیم تا تفاهم‌های صورت گرفته به برنامه و اقدام مبدل شود، این موضوع در سالگرد بیست سالگی تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ نیز دنبال می‌شود.

آماده برقراری روابط سودمند با استان اصفهان در حوزه‌های مختلف هستیم

آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان نیز در این دیدار گفت: برای من باعث افتخار است که در این ملاقات حضور دارم.

وی ضمن قدردانی از میزبانی مدیریت استان از رئیس جمهور تاتارستان روسیه، افزود: یقین دارم با ارتباط بیشتر زمینه همکاری عمیق میان روسیه و اصفهان فراهم شود.

سرکنسول روسیه در اصفهان بیان کرد: توسعه هر چه بیشتر روابط میان ما و اصفهان با برگزاری هفته فرهنگی و تنظیم نقشه راه مشترک و همکاری اتاق‌های بازرگانی تقویت خواهد شد.

آندری ژیلتسوف ضمن اشاره به ۲۰ ساله شدن رابطه خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ روسیه، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم امکان امضاء تفاهمنامه خواهرخواندگی میان استان اصفهان با جمهوری تاتارستان پیگیری شود.

وی ادامه داد: این پیشنهاد در راستای برقراری روابط میان اصفهان و تاتارستان روسیه خواهد بود.

آندری ژیلتسوف خاطرنشان کرد: بررسی رویدادهای سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ نیز بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یقین دارم با حمایت مدیریت استان اصفهان می‌توانیم نقشه راه همکاری و رویدادهای مشترک را برنامه‌ریزی کنیم، همچنین آماده برقراری روابط سودمند با استان اصفهان در حوزه‌های مختلف هستیم.

سیاست مستقل جمهوری اسلامی، ستودنی است

وی متذکر شد: کشور روسیه به جمهوری اسلامی ایران بابت سیاست مستقل در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای که دارد احترام بسیاری می‌گذارد زیرا کشورهایی که سیاست مستقل دارند انگشت شمار هستند و جمهوری اسلامی ایران یکی از همین کشورها است.

آندری ژیلتسوف عنوان کرد: درصدد هستیم از ظرفیت موجود میان روسیه و ایران نهایت بهره را ببریم.

وی در پایان میلاد حضرت مهدی (عج) را به استاندار اصفهان تبریک گفت.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا