به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای سه شنبه ۲۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۹ فروردین شاهد فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود. وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روزهای سه شنبه ۲۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۹ فروردین شاهد فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود.

وی افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ، خرد و خاک و تندباد لحظه‌ای خواهیم بود و منطقه اثر آن بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان و میناب خواهد بود.

حسن زاده گفت: بر اثر این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها احتمال تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در کلیه مناطق استان آمادگی کامل داشته باشند همچنین مردم استان از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و از انجام سفرهای سفرهای برون شهری پرهیز کنند، در این مدت توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوه نوردی اجتناب شده و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

حسن‌زاده تصریح کرد: مطابق هشدارهای دریایی اداره‌کل هواشناسی استان و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، طی روزهای آینده شاهد شرایط ناپایدار دریایی در سطح استان خواهیم بود و بر همین اساس هشدار سطح نارنجی دریایی صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین بر اشاره به صدور هشدار قرمز دریایی اظهار داشت: بر اثر فعالیت این سامانه شاهد ناپایداری شدید جوی و دریایی در جزایر خلیج فارس و مناطق دریایی استان از صبح سه شنبه هفته جاری ۲۸ فروردین تا چهارشنبه ۲۹ فروردین خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این طوفان دریایی با وزش باد بسیار شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت (٣۴) نات همراه با رگبار شدید باران و رعدوبرق، تگرگ، تند باد لحظه‌ای و افزایش ارتفاع نزدیک ۳۰۰ سانتیمتر (۱۰ پا) در فراساحل تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس منطقه اثر شرق خلیج، فارس تنگه هرمز دریای عمان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد کلیه شناورها، آسیب و خسارت به تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد.

حسن زاده تاکید کرد: دستگاه‌های امدادرسان در مناطق دریایی استان، تمهیدات لازم در مناطق دریایی و ساحلی استان را جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری بیندیشند.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]