به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با هشدار به شهرداری‌های سراسر استان اظهار داشت: به شهرداری‌ها ۲ هفته فرصت می‌دهیم موضوع دست‌فروشی‌ها را ساماندهی کنند. وی اضافه کرد: هر جایی با دست‌فروشی مواجه شدیم که از اتباع غیرمجاز است از نظر ما متولی این دست فروشان شهرداری است و ما […]

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با هشدار به شهرداری‌های سراسر استان اظهار داشت: به شهرداری‌ها ۲ هفته فرصت می‌دهیم موضوع دست‌فروشی‌ها را ساماندهی کنند.

وی اضافه کرد: هر جایی با دست‌فروشی مواجه شدیم که از اتباع غیرمجاز است از نظر ما متولی این دست فروشان شهرداری است و ما مستقیماً شهرداری مربوطه را جریمه و اعمال قانون خواهیم کرد.

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری

کشاورزی با بیان اینکه کارگرانی که به‌صورت موقت و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند زیر چتر بیمه بیکاری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: کارگرانی که بدون میل و اراده و یا بر اثر حادثه و غیر ارادی از کار بیکار می‌شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت متأهل بودن حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر به کاهش پرونده‌های بیمه بیکاری در استان نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: کل مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان هزار و ۵۷۴ هستند که به صورت ماهیانه مقرری خود را از طریق سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند.

لزوم تقویت فرهنگ مهارت آموزی در استان بوشهر

کشاورزی افزود: این استان به شدت با چالش فقدان مهارت و تکنسین روبروست و لازم است هنرستان‌ها تقویت و دانش‌آموزان بیشتر به سمت مهارت آموزی هدایت شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به حضور ۸۶۰ هزار نفر بوشهری در پنجره طلایی جمعیت و جوانی جمعیت این استان، بیان کرد: اگر سالانه ۳۰ هزار اشتغال جدید در استان بوشهر ایجاد شود موفق می‌شویم نرخ بیکاری را در وضعیت کنونی حفظ کنیم.

کشاورزی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان بوشهر ۶.۴ درصد است که همه افراد وارد شده به سن اشتغال را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان بوشهر بیش از این است و دغدغه ما در این حوزه بیشتر است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۴۶ هزار دانشجو در استان بوشهر تحصیل می‌کنند که ۶۲ درصد در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

استان بوشهر پیشتاز در کسب عناوین کشوری

کشاورزی گفت: در هجدهمین جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر ملی که به عنوان اولین همایش ملی اقتصاد تعاونی با حضور رئیس جمهور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد از یک تعاونی برتر استان بوشهر به عنوان تعاونی برتر ملی تقدیر شد.

وی افزود: در سی و چهارمین دوره جشنواره امتنان از کارگران و گروه‌های کار نخبه و واحدهای نمونه از نخبه ملی از شرکت کشت و صنعت پاسارگاد تنگستان با حضور رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در سیزدهمین جشنواره ملی تجلیل از کارفرمایان سلامت محور، به پاس تلاش‌های مستمر در راستای حفظ و بهبود سطح سلامت کارگران، رشد تولید و توسعه محیط کار سالم، کارفرمای سلامت محور در سطح ملی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از استان بوشهر انتخاب شده است.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]