به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح پنج شنبه در ستاد تنظیم بازار گیلان با محکومیت جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین، اظهار کرد: حمایت از آرامان فلسطین و آزادی غزه یک مطالبه جهانی است. وی با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: عدم اعتماد به آمریکا از رویکردهای مهم امامین انقلاب بوده است اما […]

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح پنج شنبه در ستاد تنظیم بازار گیلان با محکومیت جنایات اسرائیل در غزه و فلسطین، اظهار کرد: حمایت از آرامان فلسطین و آزادی غزه یک مطالبه جهانی است.

وی با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان افزود: عدم اعتماد به آمریکا از رویکردهای مهم امامین انقلاب بوده است اما برخی دولت‌ها با روش‌های مختلف دنبال ارتباط گیری با این کشور ظالم و مستکبر داشتند و بیهوده زمان و وقت کشور را صرف بازی با کدخدا کردند.

استاندار گیلان از اعلام آمادگی برای تأمین اقلام شب عید و ماه مبارک رمضان خبر داد و اضافه کرد: در فرصت باقیمانده هماهنگی‌ها برای تأمین اقلام اساسی و مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان انجام شود و همه کارها را به لحظات پایانی موکول نکنید.

عباسی با تاکید بر لزوم ذخیره سازی مرغ و گوشت برای نیاز شب عید بیان کرد: با توزیع به موقع مرغ و گوشت ضمن تأمین نیازهای مردم، قیمت‌های بازار را به تعادل برسانید.

وی با اشاره به اهمیت استفاده زا کالابرگ در گیلان، افزود: اجرای طرح کالابرگ در برخی از دهستان‌ها و روستاهای گیلان با مشکل مواجه است که باید سریع برطرف شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم هوشمندسازی توزیع آرد و نان در استان، بیان کرد: توزیع هوشمند آرد و نان در گیلان باید به طور کامل اجرا شود و نواقص برطرف شود.

عباسی با اشاره به نظارت جدی بر عملکرد نانوایی‌های گیلان، اضافه کرد: کیفیت آرد و نان در نانوایی‌های گیلان مورد رصد و پایش قرار گیرد.

وی با انتقاد از راه اندازی قارچ گونه مشاور املاک در گیلان، افزود: گیلان به استانِ مشاور املاک تبدیل شده و به میزان زمین و خانه در استان مشاور املاک ایجاد شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد مشاورین املاک، اضافه کرد: مجوزدار بودن و یا نبودن مشاور املاک در گیلان شفاف سازی شود.

عباسی با بیان اینکه در صدور مجوز به اصناف دقت بیشتری صورت گیرد، گفت: راه اندازی برخی فروشگاه‌های بزرگ در مناطق مختلف، منجر به جمع آوری چند مغازه شده است.

وی با اشاره به اینکه اهرم نظارت‌ها بر نانوایی‌های گیلان بیشتر شود، افزود: برای یک کیلو آرد زحمات و هزینه‌های فراوانی شده است و نباید توسط نانوا و یا مردم حیف و میل شود.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]