به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۲۸۰ هزار مسکن در استان باید ساخته شود، گفت: موضوع جوانی جمعیت هم یک امر جدی محسوب می‌شود و با توجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت باید وعده‌های حوزه مسکن محقق شود. حسینی […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۲۸۰ هزار مسکن در استان باید ساخته شود، گفت: موضوع جوانی جمعیت هم یک امر جدی محسوب می‌شود و با توجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت باید وعده‌های حوزه مسکن محقق شود.

حسینی محراب تصریح کرد: با کمک همه دستگاه‌های ذیربط زمین برای ساخت ۸۶ هزار واحد در خوزستان تأمین شد و این زمین‌ها باید آماده‌سازی و سپس طراحی شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اولویت اول همه فرمانداران باید این طرح باشد اظهار داشت: محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند با جدیت ورود داشته باشند و در کنار زمین‌هایی که برای ساخت مسکن در نظر گرفته می‌شود، تعهداتی برای طرح زراعت چوب و کاشت درخت مدنظر قرار داده شود.

حسینی محراب عنوان کرد: طرح مسکن مهر در خوزستان باید تعیین تکلیف شود. این موضوع در برخی از مناطق در حال تبدیل شدن به یک نقطه آسیب است و تدابیر لازم توسط مدیران اتخاذ و مذاکراتی با تعاونی‌ها انجام شود تا طرح‌های مسکن مهر به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان گفت: اقدامات مختلف همچون اعطای تسهیلات، روش‌های تأمین مالی، تهاتر، مولدسازی و… باید در دستور کار متولیان امر باشد تا جریان ساخت مسکن در استان رونق بگیرد.

حسینی محراب بیان کرد: واگذاری زمین به افرادی که خودشان توانایی ساخت مسکن دارند باید در اولویت باشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ایجاد صنعت‌شهرها و ساخت شهرک‌های مسکونی اداری و نیروهای مسلح طرح‌های خوبی است برای اینکه کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان، کارکنان ادارات و دستگاه‌ها و اقشار مختلف صاحب مسکن شوند و مدیران باید در این زمینه وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های ضروری شهری همچون آب، برق، گاز، مخابرات، شبکه فاضلاب، آسفالت، مراکز آموزشی و بهداشتی و… بسیار مهم است و باید پیش از استقرار جمعیت در مسکن‌های جدید فراهم شوند تا بستر بروز نارضایتی ایجاد نشود.

منبع: مـهر

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]

25 اردیبهشت 1403

ماجرای پست جنجالی ایلان ماسک درباره بمباران تهران!

ایلان ماسک، به‌عنوان مدیرعامل چندین شرکت و سومین فرد ثروتمند جهان در برنامه ایکس(توییتر) تصویری عجیب که بمباران در تهران را نشان می‌دهد منتشر کرد.