به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۲۸۰ هزار مسکن در استان باید ساخته شود، گفت: موضوع جوانی جمعیت هم یک امر جدی محسوب می‌شود و با توجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت باید وعده‌های حوزه مسکن محقق شود. حسینی […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه حدود ۲۸۰ هزار مسکن در استان باید ساخته شود، گفت: موضوع جوانی جمعیت هم یک امر جدی محسوب می‌شود و با توجه به پایین بودن نرخ رشد جمعیت باید وعده‌های حوزه مسکن محقق شود.

حسینی محراب تصریح کرد: با کمک همه دستگاه‌های ذیربط زمین برای ساخت ۸۶ هزار واحد در خوزستان تأمین شد و این زمین‌ها باید آماده‌سازی و سپس طراحی شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه اولویت اول همه فرمانداران باید این طرح باشد اظهار داشت: محیط زیست، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌هایی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند با جدیت ورود داشته باشند و در کنار زمین‌هایی که برای ساخت مسکن در نظر گرفته می‌شود، تعهداتی برای طرح زراعت چوب و کاشت درخت مدنظر قرار داده شود.

حسینی محراب عنوان کرد: طرح مسکن مهر در خوزستان باید تعیین تکلیف شود. این موضوع در برخی از مناطق در حال تبدیل شدن به یک نقطه آسیب است و تدابیر لازم توسط مدیران اتخاذ و مذاکراتی با تعاونی‌ها انجام شود تا طرح‌های مسکن مهر به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان گفت: اقدامات مختلف همچون اعطای تسهیلات، روش‌های تأمین مالی، تهاتر، مولدسازی و… باید در دستور کار متولیان امر باشد تا جریان ساخت مسکن در استان رونق بگیرد.

حسینی محراب بیان کرد: واگذاری زمین به افرادی که خودشان توانایی ساخت مسکن دارند باید در اولویت باشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ایجاد صنعت‌شهرها و ساخت شهرک‌های مسکونی اداری و نیروهای مسلح طرح‌های خوبی است برای اینکه کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان، کارکنان ادارات و دستگاه‌ها و اقشار مختلف صاحب مسکن شوند و مدیران باید در این زمینه وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌های ضروری شهری همچون آب، برق، گاز، مخابرات، شبکه فاضلاب، آسفالت، مراکز آموزشی و بهداشتی و… بسیار مهم است و باید پیش از استقرار جمعیت در مسکن‌های جدید فراهم شوند تا بستر بروز نارضایتی ایجاد نشود.

منبع: مـهر