به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به ملت فلسطین و ملت‌های آزاده جهان اطمینان داد که اوضاع مقاومت و گردان‌های قسام خوب است و مقاومت کنترل اوضاع را به دست دارد. حمدان گفت: به اشغالگران می‌گوئیم که جنگ همچنان در مراحل آغازین خود است و […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به ملت فلسطین و ملت‌های آزاده جهان اطمینان داد که اوضاع مقاومت و گردان‌های قسام خوب است و مقاومت کنترل اوضاع را به دست دارد.

حمدان گفت: به اشغالگران می‌گوئیم که جنگ همچنان در مراحل آغازین خود است و اتفاقات بزرگ‌تری پیش‌روست. در نبرد پایان‌دادن به اشغالگری، حمایت از مسجدالاقصی، آزادسازی اسرا و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس به سر می‌بریم.

وی افزود: هدف‌قراردادن زیرساخت‌ها و بیمارستان‌های غزه از سوی اشغالگران برای سوق‌دادن ملت ما به سوی ترک نوار غزه است. اشغالگران می‌خواهند ملت فلسطین را آواره و واقعه «نکبه» را تکرار کنند.

حمدان تصریح کرد: به اسموتریچ می‌گوئیم که ما در این سرزمین باقی می‌مانیم و این شما ترسوها هستید که افرادی گذرا هستید.

وی ادامه داد: ما منتظر گشایش کامل گذرگاه رفح برای ورود کمک‌ها و درمان زخمی‌ها هستیم. ۱۷۰ پیکر در گوری جمعی در بیمارستان شفا دفن شدند؛ این موضوع لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌الملل است.

حمدان گفت: ادعاهای اشغالگران در مورد بیمارستان الرنتیسی ساده‌لوحانه است و از حالت روانی یک ارتش شکست‌خورده حکایت دارد. از سازمان ملل خواستیم که کمیته‌ای بین‌المللی برای پیگیری اوضاع بیمارستان‌ها جهت برملاکردن دروغ‌های اشغالگران تشکیل دهد. مجدداً از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای حمایت از بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی به نوار غزه بیایند.

وی افزود: از ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های آزاده قدردانی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که تا توقف حمله به غزه به تظاهرات ادامه بدهند.

حمدان خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست گفت: به خانواده‌های اسرا و بیگانگان می‌گوئیم که ما می‌خواهیم، افراد خانواده شما را به شما بازگردانیم، اما این کابینه نتانیاهو است که مانع از این موضوع می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ چیز مانع از آزادی اسرای ما از زندان‌های اشغالگران نخواهد شد. نتانیاهو جنگ را به دلایل شخصی طولانی می‌کند و به اسرائیلی‌ها و نظامیان اسرائیلی حاضر در میدان اهمیتی نمی‌دهد.

حمدان افزود: به خانواده‌های اسرائیلی می‌گوئیم که به کابینه فرصت‌طلب نتانیاهو فشار بیاورید و وقت را تلف نکنید؛ چرا که زمان رو به پایان است.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]