به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان که طی امروز و روز گذشته به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند، فردا شانزدهم آذرماه فعالیت خود را از سر می‌گیرند. وی ادامه داد: کلاس‌های درسی و فوق برنامه […]

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه فروش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان که طی امروز و روز گذشته به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند، فردا شانزدهم آذرماه فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

وی ادامه داد: کلاس‌های درسی و فوق برنامه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر فردا شانزدهم آذرماه همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد اداره کل صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق اصناف جهت انجام پایش واحدهای تولیدی آلاینده، کارگاه‌ها، بخش‌های مختلف تولیدی که در انتشار آلاینده‌ها نقش دارند جهت جلوگیری از انتشار آلودگی هوا اقدام کنند.

وی افزود: همچنین شهرداری‌ها مکلف شدند ضمن تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت پیشگیری از انتشار آلاینده‌های ناشی از خودروها و منابع آلاینده متحرک با همکاری پلیس راهور تلاش و با متخلفان برخورد کنند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: طرح محدودیت تردد خودروها به صورت زوج وفرد فردا نیز در اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرایی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک، کاهش تردد و عدم حضور در فضاهای باز، خیابان‌های پرترافیک و کاهش فعالیت‌های صنایع و صنوف، عدم استفاده از خودروهای شخصی از تأکیدات این کارگروه برای سلامت عموم است.

وی ادامه داد: ممنوع بودن هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده گردد از جمله عملیات خاکبرداری، ساختمانی، حمل‌ونقل مصالح و آتش زدن بقایای گیاهی مورد تأکید است.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]