لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گذر ریزموج‌ها طی پایان هفته ناپایداری‌هایی را به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به همراه دارد، اظهار داشت: در خصوص فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد نیز صادر شده است و از فردا پنجشنبه تا روز جمعه در مناطق غرب و […]

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه گذر ریزموج‌ها طی پایان هفته ناپایداری‌هایی را به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان اصفهان به همراه دارد، اظهار داشت: در خصوص فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح زرد نیز صادر شده است و از فردا پنجشنبه تا روز جمعه در مناطق غرب و جنوب و به ویژه نواحی مرتفع استان بارش باران و برف را انتظار داریم.

به گفته وی بارش باران و برف در فریدون شهر، داران، خوانسار، سمیرم و بوئین میاندشت و مناطق همجوار با استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه احتمال مه‌آلودی هوا و کاهش دید افقی طی ۲۴ ساعت پیش رو در مناطق تحت تأثیر بارندگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: احتمال کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد بین شهری مناطق غرب و جنوب استان دور از انتظار نیست.

امینی با اشاره به اینکه در مناطق شرق استان اصفهان نیز وزش باد به نسبت شدید را انتظار داریم، ابراز داشت: در مناطق مرکزی و صنعتی استان به ویژه کلان‌شهر اصفهان تداوم سکون نسبی جو و افزایش انباشت آلاینده‌های جوی تا روز دوشنبه ۱۱ دی ماه پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سلسیوس زیر صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس زیر صفر و چوپانان با بیشینه دمای ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان خواهند بود.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]