ماجرای حکم عجیب یک قاضی برای یک زن
ماجرای حکم عجیب یک قاضی برای یک زن

یک قاضی در شهر ارزروم ترکیه زنی را که متهم به معامله با حزب کارگران کردستان بود مکلف کرد تا ظرف یک ماه تصویر پرچم ترکیه را در تمام صفحات اجتماعی خود منتشر کند. مشخص است که مقامات ترکیه حزب مذکور را یک سازمان تروریستی می‌دانند و فعالیت آن را در قلمرو جمهوری ممنوع می‌دانند. […]

- ماجرای حکم عجیب یک قاضی برای یک زن

یک قاضی در شهر ارزروم ترکیه زنی را که متهم به معامله با حزب کارگران کردستان بود مکلف کرد تا ظرف یک ماه تصویر پرچم ترکیه را در تمام صفحات اجتماعی خود منتشر کند.

مشخص است که مقامات ترکیه حزب مذکور را یک سازمان تروریستی می‌دانند و فعالیت آن را در قلمرو جمهوری ممنوع می‌دانند.

روزنامه جمهوریت گزارش داد که تصمیم قاضی بحث‌های شدیدی را در میان وکلا و متخصصان حقوقی در مورد میزان مشروعیت آن برانگیخت.

این روزنامه گزارش داد که یک پرونده جنایی علیه این زن به اتهام تبلیغ یک سازمان ممنوعه و مظنون به داشتن ارتباط با آن تشکیل شده است، زیرا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک تصویری از رهبر حزب کارگران کردستان عبدالله اوجالان که به دلیل فعالیت‌های جدایی طلبانه در حال گذراندن حبس ابد است را منتشر کرده است.

بر اساس قانون مجازات کیفری ترکیه، این زن باید به پنج سال زندان محکوم می‌شد.

قاضی پرونده به نوبه خود دستور داد که این زن پس از تعهد دادن آزاد شود. همچنین به او دستور داد که به مدت یک ماه هفته‌ای سه بار به کلانتری بیاید و تصویر پرچم ملی ترکیه را در صفحات اجتماعی خود منتشر کند.

اتاق وکلای دادگستری استان دیاربکر در جنوب شرق کشور این تصمیم را نقض قانون توصیف کرده و با ارسال شکایتی به شورای عالی قضایی و دادستانی ترکیه خواستار پاسخگویی قاضی شده است.

به گفته دوریم یونگر، استاد حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه آنکارا، قاضی حق صدور چنین حکمی را ندارد. این روزنامه به نقل از این کارشناس حقوقی نوشت: این تصمیم نقض آشکار قانون و مظهر سهل انگاری حرفه‌ای قاضی است.

منبع: همشهری آنلاین

+

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]