صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ دی) بخش‌هایی از استان‌های ایلام، لرستان، شرق کرمانشاه، جنوب همدان، خوزستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رگبار و گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش […]

- پیش‌بینی وضعیت هوا طی سه روز آینده

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۱ دی) بخش‌هایی از استان‌های ایلام، لرستان، شرق کرمانشاه، جنوب همدان، خوزستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رگبار و گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد گردوخاک و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ می‌دهد.

وی افزود: در شمال کشور به‌ویژه در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و در برخی نقاط بارش خفیف انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه (۱۲ دی) در جنوب شرق کشور، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۱۳ دی) در برخی نقاط جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، از طرفی در شمال کشور به‌ویژه در استان‌های گیلان و مازندران افزایش ابر و در برخی نقاط بارش خفیف انتظار می‌رود. چهارشنبه وزش باد در نوار شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

ضیاییان گفت: پنجشنبه (۱۴ دی) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و در مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۵ دی) با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در شمال غرب و غرب سواحل خزر از طرفی در جنوب غرب در بوشهر، برخی نقاط فارس و جنوب خوزستان بارش پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان در سایر مناطق کشور تا پنج روز آینده جوی آرام و نسبتا پایدار مورد انتظار است.

وی ادامه داد: تا سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیاییان افزود: در پنج روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ دی) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و در ‌روز چهارشنبه (۱۲ دی) کمی ابری همراه با غبار محلی، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

بارش برف و باران در این استان‌ها/ هوای این شهرها آلوده می‌شود

۴۷۲۳۶

منبع: خبـرآنلاین

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]