به گزارش زیرنویس، سردار حمید علینقیان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش فعال در شهرک‌های  صنعتی شهرستان آران و بیدگل مبنی بر کلاهبرداری ۲ نفر از آنان موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و […]

به گزارش زیرنویس، سردار حمید علینقیان پور فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش فعال در شهرک‌های  صنعتی شهرستان آران و بیدگل مبنی بر کلاهبرداری ۲ نفر از آنان موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های علمی صورت گرفته و همچنین دریافت مشخصات ظاهری افراد کلاهبردار از مال باختگان مشخص شد این افراد دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری هستند.

 علینقیان‌پور عنوان کرد: متهمان با ترفندی خاص دسته چک‌هایی را به نام افراد دیگر تهیه و مبالغی را در ازای دریافت این دسته چک‌ها به آنها پرداخت می‌کرده و با این روش اقدام به خرید تعداد زیادی تخته فرش از صاحبان کارگاه‌های تولید فرش می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: کلاهبرداران در ابتدا با پاس کردن چک‌های صادره، اعتماد فروشندگان را جلب کرده اما در خریدهای بعدی اقدام به صدور چک‌های بلامحل می‌کردند و سپس فرش‌های خریداری شده را  زیر قیمت بازار به مالخران می‌فروختند.

وی گفت: سرانجام با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان  پلیس آگاهی شهرستان آران بیدگل هر ۲ کلاهبردار در مخفیگاه خود دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد ریالی از ۳۰ نفر اعتراف کردند.

علینقیان پور تصریح کرد: با راهنمایی متهمان، مالخر اموال نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی  ۲۰۰ تخته فرش، هزار عدد پادری، ۸ تُن نخ اکریلیک و تعداد ۲ دستگاه خودرو که کلاهبرداران با چک‌های بلا محل از صاحبان آنها خریداری کرده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: به افرادی که در کار تولیدی هستند، توصیه می‌کنیم در هنگام انجام معاملات و دریافت چک‌ها، حتماً از اصالت چک و سوابق صادر کننده چک اطمینان حاصل و آنها را از بانک مربوطه استعلام کنند و ضمناً  معاملات کلان خود که با دریافت چک صورت می‌گیرد را در ساعات کاری بانک‌ها انجام دهند تا امکان استعلام چک‌های دریافتی و نقد کردن آنها وجود داشته باشد.

 

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]