کاهو سرد و سکنجبین طبع میانه‌ای دارد و برای آنهایی که در ایام عید به وفور تنقلات و شیرینی‌ با طبع گرم خورده‌اند بسیار لازم و تعدیل‌کننده مزاج است. از اهمیت مصرف کاهو با سکنجبین غافل نشوید کاهو اسیدفولیک فراوانی دارد و منبع خوبی برای دریافت اسید فولیک به شمار می رود همراه کردن کاهو […]

کاهو سرد و سکنجبین طبع میانه‌ای دارد و برای آنهایی که در ایام عید به وفور تنقلات و شیرینی‌ با طبع گرم خورده‌اند بسیار لازم و تعدیل‌کننده مزاج است.

از اهمیت مصرف کاهو با سکنجبین غافل نشوید کاهو اسیدفولیک فراوانی دارد و منبع خوبی برای دریافت اسید فولیک به شمار می رود همراه کردن کاهو با سکنجبین برای افراد سردمزاج بیشتر توصیه می شود اگر می خواهید شادی و نشاط به سراغتان بیاید بهتر است کاهو میل کنید اگر از کمبود آهن نیز رنج میبرید این میان وعده دلچسب را فراموش نکنید .

کاهو سرد و سکنجبین طبع میانه‌ای دارد و برای آنهایی که در ایام عید به وفور تنقلات و شیرینی‌ با طبع گرم خورده‌اند بسیار لازم و تعدیل‌کننده مزاج است.

یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف کاهو و سکنجبین در فصل بهار اظهار داشت:کاهو همراه سکنجبین نیکوترین اثر را در اعتدال و لینت مزاج دارد و بهتر است سکنجبین را به صورت خانگی و باعسل یا شیره تهیه کنید.

وی بیان کرد:اگر میزان سرکه سکنجبین از اعتدال خارج شود طبع آن سرد و برای مبتلایان به زخم معده و روده زیانبار می‌شود و اگر شیرینی آن زیاد شود طبع آن گرم و بسیار چاق‌‌کننده خواهد شد.

حیدری ادامه داد:نام اصلی سکنجبین، سرکه انگبین است و چون در قدیم آن را از ترکیب سرکه و عسل یا سرکه و شیره درست می کردند که در مقایسه با سکنجبین های امروزی که از سرکه و شکر تهیه می شود، مغذی تر بوده است.

وی تاکید کرد:کاهو یک سبزی مغذی و پرفیبر است که به رفع یبوست کمک می کند و طبع سرد آن از خشکی و گرمی مزاج کم می کند.

حیدری ادامه داد:کاهو علاوه بر خونساز بودنش ضد التهاب و سرشار از آهن است و ماده غذایی مفیدی برای اعصاب است.

وی عنوان کرد:در ایام عید به دلیل خاصیت هوا و غلیظ شدن خون انسان در این فصل ایرانیان از دیرباز

در روز سیزده بدر برای رقیق شدن خون و رهایی از رخوت و سستی از این ماده غذایی استفاده می کردند.

وی گفت:کاهو برای کاهش حرارت بدن، کبد گرم و شادابی و نشاط بدن مفید و سودمند است.

تسنیم

+

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]