به گزارش زیرنویس، درآمد گردشگری ترکیه در سال گذشته با ۱۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار دلار رسید. به نقل از جماران، بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، درآمد گردشگری در سال گذشته با ۱۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۴ میلیارد و […]

به گزارش زیرنویس، درآمد گردشگری ترکیه در سال گذشته با ۱۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار دلار رسید.

به نقل از جماران، بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، درآمد گردشگری در سال گذشته با ۱۶.۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۴ میلیارد و ۳۱۵ میلیون و ۵۴۲ هزار دلار رسید.

از درآمد سال گذشته، ۴۱ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۴۰۸ هزار دلار مربوط به هزینه‌های شخصی و ۱۳ میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۱۳۴ هزار دلار مربوط به هزینه‌های مصرف شده با پکیج تور بوده است.

تعداد بازدیدکنندگان خارج شده از ترکیه در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل آن با ۱۱.۱ درصد افزایش به ۵۷ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر رسید. ۱۳.۵ درصد از این تعداد، معادل ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۴۷۳ نفر، اتباع ترکیه مقیم خارج از کشور بوده‌اند.

هزینه‌های گردشگری در سال گذشته با ۶۵.۳ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۷ میلیارد و ۶۸ میلیون و ۹۰۱ هزار دلار رسید.

بر این اساس، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماهه چهارم سال گذشته با رشد ۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲ میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۶۷۳ هزار دلار رسید.

۱۵.۲ درصد از درآمد گردشگری از شهروندان مقیم خارج از کشور که به ترکیه سفر کرده‌اند به دست آمده است.

بازدیدکنندگان بیشتر به منظور «انجام سفر، تفریح، ورزش و فعالیت‌های فرهنگی» به ترکیه آمده‌اند.

وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه نیز اعلام کرد که ترکیه بهترین عملکرد تمام دوره‌ها را در گردشگری در سال ۲۰۲۳ نشان داد.

مهمت شیمشک، وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه، در ارزیابی آمار گردشگری سال ۲۰۲۳ در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی گفت: ما بهترین عملکرد تمام دوره‌ها را در گردشگری در سال ۲۰۲۳ نشان دادیم.

شیمشک با اشاره به روند مثبت داده‌ها افزود: تعداد بازدیدکنندگان از ترکیه با افزایش سالانه ۱۱.۱ درصدی به ۵۷.۱ میلیون نفر رسید و از هدف پایان سال ۵۶.۷ میلیون نفر فراتر رفت.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه میان مدت، انتظار داریم با ادامه این روند، تعداد بازدیدکنندگان به ۵۹.۴ میلیون نفر و درآمد گردشگری به ۵۹.۶ میلیارد دلار در سال جاری افزایش یابد.

او تصریح کرد: هدف ما برای سال ۲۰۲۸ رسیدن به ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری با ۸۲.۳ میلیون بازدیدکننده است.

 

 

منبع خبر: رکنـا