تیم‌های ملی ایران و ژاپن فردا (شنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: دو روز بعد از بازی بحرین ما ریکاوری کردیم و آماده بازی با ایران هستیم. به تیم‌مان اطمینان دارم و به سراغ […]

- واکنش سرمربی ژاپن به شوک ناگهانی ستاره جنجالی/ بازی با ایران در سطح جهانی است

تیم‌های ملی ایران و ژاپن فردا (شنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: دو روز بعد از بازی بحرین ما ریکاوری کردیم و آماده بازی با ایران هستیم. به تیم‌مان اطمینان دارم و به سراغ بازی فردا می‌رویم. احساس اعتماد به نفس دارم و آماده پذیرش چالش هستم.

وی در مورد تاثیر اخراج جونیا ایتو از اردوی تیم ملی ژاپن برای بازی فردا گفت: می‌خواستم او تا پایان این تورنمت باشد و همه با هم هدف قهرمانی داشتیم. فدراسیون فوتبال مطابق نظر خود این تصمیم را گرفت و قرار شد ایتو در بازی فردا شرکت نکند. در مورد تاثیرش روی تیم هم بازیکنی است که تا به امروز در پیروزی های تیم نقش زیادی داشته است، بنابراین من ناراحت و ناامید هستم. البته از او می‌خواهم که به خوبی از سلامت روحی و جسمی خود مراقبت کند و همچنان باید تأثیرگذار باشد.

سرمربی تیم ملی ژاپن تاکید کرد: با خود ایتو در مورد وضعیتش صحبت کردم اما فکر نمی‌کنم در وضعیت روحی مناسبی باشد. می‌خواهم تا آنجا که ممکن است از او حمایت کنم و مراقبش باشم تا بتواند هر چه زودتر در اوج بازی‌اش قرار بگیرد. از رسانه ها می‌خواهم از فشار بیش از حد به او خودداری کنند زیرا واقعاً بازیکن بزرگی در آسیا است اما غیبت او مقابل ایران در بازی کردن ما تأثیر منفی ندارد. 

موریاسو ادامه داد: می‌خواهم از همه افرادی که در جام ملت‌های آسیا نقش دارند برای بازی بزرگ فردا بین ژاپن و ایران تشکر کنم. این بازی در سطح بالای جهانی برگزار می‌شود اما من بسیار ناامید هستم که دیگر ایتو نمی‌تواند برای ژاپن بازی کند. امیدوارم رسانه‌ها هم به من بپیوندند تا از او حمایت کنیم زیرا نشان داده که به عنوان یک آسیایی می‌تواند در فوتبال دنیا بازیکن بزرگی باشد. 

وی ادامه داد: البته ما تیمی نساخته‌ایم که فقط به دلیل غیبت یک بازیکن به هم بریزد و اصلاً نگران بازیکنانی که می‌خواهم از آنها در بازی فردا استفاده کنم نیستم.

بیشتر بخوانید: قلعه‌نویی: شاگردانم وارث بازیکنانی مثل علی دایی هستند/ فقط دو بازیکن ما زحمت نکشیدند

منبع: خبـر ورزشی