به گزارش زیرنویس، العربیه به نقل از سی ان ان نوشت: شرکت بوئینگ کره جنوبی که یک شرکت ساختمانی مستقر در سئول پایتخت این کشور است در بیانیه ای اعلام کرد که برای پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون وون کره (حدود ۷۵ هزار دلار معادل ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان با قیمت دلار آزاد ) […]

به گزارش زیرنویس، العربیه به نقل از سی ان ان نوشت: شرکت بوئینگ کره جنوبی که یک شرکت ساختمانی مستقر در سئول پایتخت این کشور است در بیانیه ای اعلام کرد که برای پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون وون کره (حدود ۷۵ هزار دلار معادل ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان با قیمت دلار آزاد ) به کارمندانی که صاحب فرزند می شوند، برنامه ریزی کرده است.

این شرکت در بیانیه خود درخصوص این وام فرزندآوری آورده است که مجموعا هفت میلیارد وون (۵.۲۵ میلیون دلار) به کارمندانی که از سال ۲۰۲۱ میلادی، هفتاد فرزند به دنیا آورده اند، به صورت نقدی پرداخت خواهد کرد. این کمک هزینه در دسترس کارمندان اعم از زن و مرد است.

لی جونگ کیون، رئیس هیئت مدیره این شرکت در این باره گفت: شرکت ما برای کمک به کاهش بار مالی تربیت فرزندان، از کازیرنویسن خود حمایت مالی می کند.

در حالی این شرکت در کره جنوبی حدود ۷۵ هزار دلار به هر کارمند که صاحب فرزند شود، کمک هزینه پرداخت می کند که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و دستور العمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه فرزند برای ثبت نام وام فرزند اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت سه سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت چهار سال، فرزند سوم مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج سال، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰۰میلیون ریال با دوره باز پرداخت شش سال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت هفت سال تسهیلات تعیین شده است.

یعنی در واقع بانک مرکزی حداقل حدود ۵۴۵ دلار و حداکثر حدود ۲ هزار و ۷۲۷ دلار ( با نرخ دلار آزاد) و حداقل حدود ۶۹۷ دلار و حداکثر حدود ۳ هزار و ۴۸۸ دلار (با نرخ دلار دولتی) برای تولد هر فرزند آن هم نه در قالب کمک هزینه بلکه در قالب وام پرداخت می کند و حتی اگر یک خانواده از سال ۱۴۰۲ به بعد دارای ۵ فرزند هم شود، با محاسبه هر نرخ دلار در ایران، باز هم به حدود ۴ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان نمی رسد.

طبق گزارش بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تا ۲۰ دی ماه در زمینه پرداخت تسهیلات فرزند آوری تعداد ۶۰۱.۶۱۹ متقاضی به مبلغ ۳۷ همت تسهیلات خود را دریافت کرده اند که این رقم رشد ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیر ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون داشته است.

گفتنی است، بانک مرکزی از سال ۱۳۸۸ برای متمرکز کردن اعطای وام ازدواج به متقاضیان، پایگاه اینترنتی ثبت‌ نام را طراحی و راه‌اندازی کرده است. ثبت نام متقاضیان در تارنمای بانک مرکزی کاملا رایگان است و متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری صرفاً از طریق این سامانه به آدرس ve.cbi.ir می توانند اقدام به ثبت‌ نام کنند.

منبع خبر: رکنـا