به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، شرکت حوزه گردشگری فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) متعلق به «ایلان ماسک»، پس از اینکه یکی از کارکنانش این ماه با حادثه‌ای مواجه شد که تقریبا منجر به از دست دادن یکی از اعضای بدن او شد، ۳۶۰۰ دلار جریمه شده است. براساس گزارش زومیت، براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اداره […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، شرکت حوزه گردشگری فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) متعلق به «ایلان ماسک»، پس از اینکه یکی از کارکنانش این ماه با حادثه‌ای مواجه شد که تقریبا منجر به از دست دادن یکی از اعضای بدن او شد، ۳۶۰۰ دلار جریمه شده است.

براساس گزارش زومیت، براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط اداره کار و صنایع ایالت واشنگتن که رویترز آن‌ها را مشاهده کرده است، این حادثه در کارخانه ردموند رخ داده است و طی آن یک رول از مواد کارخانه سقوط کرده و پای یکی از کارکنان را له کرده است. بازرسان این حادثه از جراحت این کارمند به‌عنوان «یک قطع عضو تقریبی» یاد کرده‌اند.

گزارش‌های مربوط به این حادثه در زمانی منتشر شده است که نگرانی‌های زیادی در مورد ایمنی کارمندان این شرکت وجود دارد.

جریمه هنگفت ایلان ماسک به دلیل قطع عضو یکی از کارمندان!

افزایش حوادث در کارخانه‌های اسپیس ایکس

رویترز اواخر سال گذشته در تحقیقاتی گفته بود که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۶۰۰ آسیب گزارش‌نشده در کارخانه‌های اسپیس ایکس وجود داشته است. همچنین میانگین نرخ آسیب سه کارخانه آن بسیار بیشتر از میزان آسیب گزارش‌شده در سراسر صنعت فضایی بوده است.

ماه گذشته نیز این شرکت از سوی همسر یکی از کارمندان خود که جمجمه‌اش در سال ۲۰۲۲ شکسته بود، با اتهام سهل‌انگاری روبرو شده بود و جریمه شد. براساس گزارش اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA)، این کارمند که «فرانسیسکو کابادا» نام دارد، در آن زمان مشغول بررسی موتور اسپیس ایکس بوده است که دچار شکستگی جمجمه و ضربه به سر شد و به‌دنبال این حوادث به کما رفته است.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین