برای حل مسائل کهنه آموز ش و پرورش راه‌حل‌های کهنه داریم
برای حل مسائل کهنه آموز ش و پرورش راه‌حل‌های کهنه داریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره اول متوسطه با توجه به عوامل متعدد، بسیار با اهمیت است، بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه دوره دوم متوسطه تاکید کرد.

به گزارش زیرنویس، رضامراد صحرایی در نشست شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه اظهار کرد: مدرسه باید شکل گلستان و سرسبز باشد و طرح معاونت متوسطه برای شاداب سازی مدارس قابل تحسین است.

وی ادامه داد: مسایل ما در آموزش و پرورش جدید نیست، متاسفانه برای این مسایل کهنه راه‌حل‌های کهنه داریم، باید برای رفع آن نگاه جدید داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دوره اول متوسطه با توجه به عوامل متعدد، بسیار با اهمیت است، گفت: رابطه بین پژوهش سرا، کانون‌ها و مدرسه بسیار مهم است.

صحرایی تصریح کرد: شان آموزش و پرورش پاسخ به برخی بداخلاقی‌های سیاسی نیست، بلکه رفع مسائل است، البته آنجاهایی که بخواهند برخی روایت غلط منتشر کنند، قطعا پاسخ محکم خواهیم داد.

وی اضافه کرد: از نگاه رییس جمهور، شورای عالی آموزش و پرورش، یکی از مهم ترین شوراهای عالی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه روح سند تحول، مدارس هستند، بر ضرورت اصلاح آیین‌نامه دوره دوم متوسطه تاکید کرد.

صحرایی همچنین « هم آموزگی دانش‌آموزان » را موضوع مهمی دانست و گفت: بازنگاه به رشته‌های متوسطه دوم ضرورت و جدی است.

وزیر آموزش و پرورش تقویت مدارس و معلمان در مناطق محروم و توسعه کیفی هنرستان‌ها را از جمله برنامه‌های مهم این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: فرهنگ وقف وسایل آموزشی در کشور، باید بررسی و دنبال شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی تاکید کرد: هیچ کسی در آموزش و پرورش، حق ندارد نگاه بالا به پایین داشته باشد.

وی در پایان گفت: مدارس روستا مرکزی و شبانه روزی، هنرستان‌ها و مدارس دولتی در اولویت هستند.

منبع خبر: رکنـا