امیر قلعه‌نویی در شبی که اصلا آن‌طور که باید به چالش کشیده نشد، نه‌تنها پیرامون فراز و نشیب و عملکرد سینوسی تیم ملی توضیح مناسبی نداد بلکه این مجال را هم پیدا کرد تا بخش‌های دیگری از پرونده کاری خودش را هم پرزنت کند. او مرتب در صحبت‌هایش تاکید می‌کرد که به خاطر مردم به […]

- حقایقی که سرمربی تیم ملی فاش نکرد؛ از حذف استقلال تا رکوردشکنی مقابل قطر/ آقای قلعه‌نویی! به خاطر مردم به تلویزیون آمده بودید؟

امیر قلعه‌نویی در شبی که اصلا آن‌طور که باید به چالش کشیده نشد، نه‌تنها پیرامون فراز و نشیب و عملکرد سینوسی تیم ملی توضیح مناسبی نداد بلکه این مجال را هم پیدا کرد تا بخش‌های دیگری از پرونده کاری خودش را هم پرزنت کند. او مرتب در صحبت‌هایش تاکید می‌کرد که به خاطر مردم به تلویزیون آمده تا توضیح بدهد اما توضیحاتش آن‌طور که باید مردم را قانع نکرد و به همین دلیل نظرسنجی زیرنویس نشان داد ۷۲ درصد از همین مردم توضیحات او را قانع‌کننده ندانستند! امیر قلعه‌نویی بخشی از حقیقت زندگی ورزشی خود را بازگو کرد اما نکته دقیقا این‌جاست که او فقط بخشی از این حقایق را گفت و از کنار ‌حقایق مهمی با بی‌تفاوتی گذشت و آن‌ها را به مردم نگفت.

حذف‌های سه‌گانه

امیر قلعه‌نویی مدعی شد با سه تیم توانسته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؛ ادعایی که البته درست بود ولی این فقط قسمتی از واقعیت است نه همه آن. این درست است که امیر با سه تیم توانسته از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند ولی نباید از یاد ببریم که همین مربی دو بار همراه با استقلال و سپاهان با وجود برخورداری از ستارگان فوق‌العاده تاثیرگذار و آماده، در همان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در ماجرای حذف استقلال از لیگ قهرمانان به خاطر عدم ارسال به‌موقع اسامی بازیکنان نیز رئیس سازمان فوتبال این باشگاه به حساب می‌آمد و کاملا در جریان اتفاقات بود.

اولین شکست‌ها

امیر قلعه‌نویی به افتخارات خودش اشاره کرد که انصافا هم درست بود چون نمی‌توان آمار را کتمان کرد اما نکته اینجاست که همین آمار به نکاتی اشاره می‌کند که امیرخان به آن‌ها اشاره‌ای نداشت. او به موفقیت‌های باشگاهی خودش اشاره کرد ولی این نکته را نگفت که در همان عرصه باشگاهی اولین شکست تاریخ استقلال مقابل یک تیم قطری بهار سال ۸۸ و در دوران سرمربی‌گری او حاصل شد. همچنین بد نیست همان مردمی که سرمربی تیم ملی تاکید داشت به خاطر آن‌ها در تلویزیون حاضر شده بدانند که استقلال برای اولین بار در تاریخ رویارویی‌هایش با الهلال عربستان تحت هدایت امیر قلعه‌نویی توانست این تیم را در ریاض شکست بدهد و البته با هدایت همین سرمربی هم در تهران به الهلال ببازد.

رکوردشکنی

اگرچه تیم ملی با هدایت امیر قلعه‌نویی توانست ژاپن را شکست بدهد و سرمربی ما دوشنبه شب خیلی روی این مسئله مانور کرد، اما یادمان نرود که تیم ایران با همین سرمربی برای اولین بار در تمام دوران فوتبالش سه گل مقابل قطر دریافت کرد. تیمی که تا قبل از این کلا در دوران حیات خود فقط سه بار توانسته بود ایران را شکست بدهد!

داستان آنالیز

سرمربی تیم ملی بارها در فوتبال برتر روی بحث آنالیز مانور داد و با آب و تاب از این مسئله حرف زد به طوری که کاملا مشخص بود ماجرای آنالیز را مزیت بزرگ برای خودش می‌دانست اما واقعیت امر این است که این آنالیز فقط موقعی می‌تواند موفق اطلاق شود که زمینه برای موفقیت تیم ملی را فراهم کرده باشد. ما در بازی با قطر اصلا خوب نبودیم همان‌طور که در جدال برابر هنگ‌کنگ و سوریه چنگی به دل نزدیم بنابراین بخش آنالیز تیم ملی هم نمی‌تواند از مابقی قسمت‌ها جدا باشد. دقیقا مانند قضیه دستیاران امیر قلعه‌نویی که با وجود دفاع تمام‌قد این مربی از آن‌ها باز هم مردم به این باور نرسیدند که کمک‌های امیر در لحظات حساس واقعا کمک‌حال او بودند.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی