پرسپولیس در نخستین بازی خود در جام حذفی و به عنوان مدافع قهرمانی این جام تیم لیگ آزادگانی نفت و گاز گچساران را پیش رو داشت. روی کاغذ این تیم نمی‌توانست در ورزشگاه آزادی خطری را متوجه سرخ پوشان کند اما جام حذفی جای ریسک نیست و حضور پیروز قربانی به عنوان کاپیتان سابق استقلال […]

- ترکیب پرسپولیس دگرگون شد؛ از فیکس شدن خریدهای جدید تا رقابت درون تیمی در آستانه دربی/ اوسمار حالا خوشبخت است!

پرسپولیس در نخستین بازی خود در جام حذفی و به عنوان مدافع قهرمانی این جام تیم لیگ آزادگانی نفت و گاز گچساران را پیش رو داشت. روی کاغذ این تیم نمی‌توانست در ورزشگاه آزادی خطری را متوجه سرخ پوشان کند اما جام حذفی جای ریسک نیست و حضور پیروز قربانی به عنوان کاپیتان سابق استقلال روی نیمکت حریف نیز فرصت اشتباه به پرسپولیس نمی‌داد.

مربی برزیلی که جانشین گل‌محمدی شده در این مسابقه ترکیب اصلی پرسپولیس را زیر و رو کرد. اتفاقی که تا اینجای فصل و شاید در سال‌های اخیر هرگز رخ نداده بود که پرسپولیس با این همه تغییر در ترکیب اصلی وارد میدان شود. در این بازی چهار خرید تازه و زمستانی پرسپولیس برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار گرفتند؛ عیسی آل کثیر، محمد خدابنده لو، عبدالکریم حسن و اوستین اورونوف.

البته بازی کردن آنها کاملاً محتمل بود، هم به خاطر تیم حریف که لااقل روی کاغذ نمی‌توانست خطر زیادی ایجاد کند و همین که خریدهای جدید باید هر چه زودتر در ترکیب اصلی محک می‌خوردند. این فرصتی بود برای بازیکنانی که قبلاً در این چهار پست به صورت ثابت بازی می‌کردند تا هم استراحتی کرده باشند و هم صاحب رقیب شوند. هر چهار نفر تازه وارد نمره قبولی در این امتحان گرفتند و از حالا به بعد رقابت برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس داغ‌تر از همیشه خواهد بود.

در این بازی و با این ترکیب، سمت چپ پرسپولیس نو شد. نعمتی و صادقی نیمکت نشین شدند که هرچه در مورد نعمتی همه موافق بودند، در مورد صادقی این اتفاق عجیب بود. علاوه‌ بر این نفرات فرشاد فرجی جای گئورگی گولسیانی را گرفت تا زوج قلب دفاع هم تغییر کرده باشد. زوج وسط زمین هم عوض شد، جای ریگی و سروش رفیعی فرصت به سینا اسدبیگی و محمد خدابنده‌لو رسید. بیرانوند هم جایش را از رفیعی پس گرفت، امیری در پست مهاجم سایه و به عنوان کاپیتان جای عالیشاه را گرفت و عیسی هم که از بازی قبل فیکس شده بود.

حالا پرسپولیس در هر پست لااقل دو بازیکن مدعی دارد که درون زمین و در عمل کیفیت و توانایی خود را نشان داده‌اند. اگرچه به عنوان مثال درون دروازه علیرضا بیرانوند باز هم بازی خواهد کرد اما حداقل دیگر ترس هواداران و مربیان از بابت نداشتن بیرو و بازی دادن به یک جوان کم تجربه مثل رفیعی ریخته و از این بابت پرسپولیس استرس و نگرانی نخواهد داشت.

سایر بازیکنان هم حالا یک رقیب جدی در اردو می‌بینند. اگرچه برای علی نعمتی در سمت چپ خط دفاع این رقیب یعنی عبدالکریم حسن جدی‌تر است و مثلاً برای ستاره گرجستانی شانس فرجی کمتر اما در سایر پست‌ها و در حالت کلی حالا چیدن ترکیب اصلی توسط مرد برزیلی دیدن دارد!

فراموش نکنید که دربی بزرگ پایتخت نیز در پیش است!

بیشتر بخوانید: گمشده پرسپولیس در تیم اوسمار پیدا شد!

منبع: خبـر ورزشی