داروی معجزه‌آسایی که رشد سرطان را متوقف می‌کند
داروی معجزه‌آسایی که رشد سرطان را متوقف می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، داروی سرالا سرتیب با هدف قرار دادن پروتئین ATR به ترمیم سلول کمک کرده و باعث توقف رشد تومور می‌شود. طبق آزمایشات انجام شده بیماران مبتلا به سرطان‌های تهاجمی و غیرقابل درمان، پس از شروع مصرف این قرص دو بار در روز، رشد تومورهایشان متوقف شد. […]

داروی معجزه آسایی که رشد سرطان را متوقف می‌کند

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، داروی سرالا سرتیب با هدف قرار دادن پروتئین ATR به ترمیم سلول کمک کرده و باعث توقف رشد تومور می‌شود. طبق آزمایشات انجام شده بیماران مبتلا به سرطان‌های تهاجمی و غیرقابل درمان، پس از شروع مصرف این قرص دو بار در روز، رشد تومورهایشان متوقف شد.

بر این اساس محققان انگلیسی به ۶۷ بیمار که به درمان مرسوم پاسخ نداده بودند این قرص‌ها را دادند. در مرحله اولیه کارآزمایی، بیش از نیمی از آنها شاهد توقف رشد تومورهای خود بودند، در حالی که برخی دیگر حداقل سه سال پیشرفت سرطان خود را مشاهده نکردند. در واقع حدود ۳۴ نفر از آنها شاهد توقف رشد تومورهایشان بودند. 

کارشناسان معتقدند این دارو می‌تواند با درمان‌های تقویت کننده سیستم ایمنی برای افزایش اثربخشی ترکیب شود. دکتر مگنوس دیلون، دانشمند بالینی در موسسه تحقیقات سرطان انگلیس می‌گوید: این دارو به DNA سرطان آسیب می‌زند، که تومور را ملتهب می‌کند. تئوری این است که این التهاب در بدن توجه سیستم ایمنی را برای حمله به سرطان جلب می‌کند.

یکی از بیماران به نام جورج پیری، ۸۵ ساله، سرطان پوست در لب پایین خود دارد که به گلویش سرایت کرده است. او تحت درمان شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی برداشتن استخوان فک پایین قرار گرفت. با این حال، هیچ چیز مانع از گسترش بیماری نشد. اما از زمان مصرف سرالاسرتیب، سرطان جورج ثابت مانده است و هیچ عارضه جانبی در پی نداشته است.

منبع: اطلاعات انلاین