متهم که در نزاع خیابانی یک جوان افغانستانی را کشته است، با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافت.       پدر و مادر افغان که فرزندشان به دست جوان ایرانی به قتل رسیده بود، از قصاص گذشت کردند و به جوان ایرانی جان دوباره‌ای دادند. متهم که یک کارگر ایرانی است در جلسه […]

متهم که در نزاع خیابانی یک جوان افغانستانی را کشته است، با بخشش اولیای دم از مرگ نجات یافت.

 

 

 

پدر و مادر افغان که فرزندشان به دست جوان ایرانی به قتل رسیده بود، از قصاص گذشت کردند و به جوان ایرانی جان دوباره‌ای دادند. متهم که یک کارگر ایرانی است در جلسه دادگاه اظهار پشیمانی کرد و گفت اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

 

پرونده این قتل هولناک یک سال قبل به جریان افتاد و با پیدا شدن جسد مرد افغانستانی به نام احمد پلیس تحقیقات خود را برای پیدا کردن قاتل او آغاز کرد. دو هفته بعد از حادثه، قاتل احمد از طریق دوربین‌های شهری شناسایی شد. مرد جوان به نام سینا به قتل اعتراف کرد و گفت: چون احمد فحاشی می‌کرد، نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و او را کشتم.

 

با پایان بازجویی‌ها و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در جلسه رسیدگی که در شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا اولیای دم در جایگاه حاضر و خواستار صدور حکم قصاص شدند. آنها گفتند از مرگ فرزندشان بسیار ناراحت هستند و امکان گذشت وجود ندارد. در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: من از کرده خودم بسیار پشیمان هستم.

 

متهم گفت: من داشتم در خیابان راه می‌رفتم که دیدم مرد جوانی فحاشی‌های زشتی می‌کند. جلو رفتم و به او گفتم زشت است در خیابان این‌طور حرف می‌زند. او به من هم فحش داد و گفت، خوب می‌کنم من از ایرانی‌ها بدم می‌آید و در افغانستان هم ایرانی کشته‌ام. معلوم بود که وضعیت روحی خوبی ندارد. گفتم در کوچه خلوت حالت را می‌گیرم اما او همان‌جا به من حمله کرد و من هم او را با چاقو زدم. اشتباه کردم این کار را کردم. وقتی دیدم وضع روحی خوبی ندارد باید رهایش می‌کردم و می‌رفتم.

 

در ادامه قضات از اولیای دم خواستند تا در خواسته خود تجدید نظر کنند و گفتند: یک دعوایی بین دو جوان اتفاق افتاده است، حالا این جوان پشیمان است، ممکن است پسر شما جای این جوان بود؛ توصیه به بخشش داریم.

 

پدر و مادر مقتول که دیدند متهم پشیمان است از قصاص گذشت کردند و به دریافت دیه رضایت دادند. سپس قضات به لحاظ جنبه عمومی‌ جرم متهم را محاکمه کردند و رأی دادگاه به‌زودی صادر می‌شود.

 

 

+