عوامل مرتبط با شهرداری تهران که در ایستگاه‌های مترو به تذکر حجاب مشغول بودند، از دو روز قبل فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های رسیده به شهرما، از روز دوشنبه تقریبا در هیچ‌یک از ایستگاه‌ها و خطوط مترو نیروهای انتظاماتی که در افکار عمومی به عنوان حجاب‌بان شناخته می‌شوند، حضور ندارند. ماموریت این […]

عوامل مرتبط با شهرداری تهران که در ایستگاه‌های مترو به تذکر حجاب مشغول بودند، از دو روز قبل فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به شهرما، از روز دوشنبه تقریبا در هیچ‌یک از ایستگاه‌ها و خطوط مترو نیروهای انتظاماتی که در افکار عمومی به عنوان حجاب‌بان شناخته می‌شوند، حضور ندارند.

جمع‌آوری عوامل حجاب‌بان از ایستگاه‌های مترو تهران

ماموریت این نیروها، جلوگیری از ورود آقایان به واگن‌های اختصاصی زنان اعلام شده بود ولی آنها همزمان در موضوع تذکر درباره حجاب و پوشش نیز حضور فعالی داشتند.

هنوز مشخص نیست غیب شدن یکباره این عوامل از سطح مترو با حادثه رخ‌داده برای آرمیتا گراوند ارتباط دارد یا آنکه سیاست کلی شهرداری تهران در این باره تغییر کرده است.

زاکانی از دو ماه قبل که اعلام شد ۴۰۰ نیروی موسوم به حجاب‌بان را استخدام و در مترو مستقر کرده، مورد انتقاد گسترده رسانه‌ها و کارشناسان قرار گرفته بود که چرا رسیدگی به وظایف اصلی شهرداری همچون جمع‌آوری زباله و کنترل ترافیک را رها کرده و در موضوع کنترل حجاب دخالت می‌کند.

شهرما

+