ابعاد حمایت نظامی انگلیس از رژیم صهیونیستی گسترده‌تر شد
ابعاد حمایت نظامی انگلیس از رژیم صهیونیستی گسترده‌تر شد

دفتر نخست وزیر انگلیس پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور اعزام ناوجنگی و هواپیمای جاسوسی به شرق مدیترانه را صادر کرده است. دیده بان نوشت: دفتر نخست وزیر انگلیس پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ریشی سوناک برای حمایت نظامی از اسرائیل و آنچه تقویت ثبات منطقه و جلوگیری از […]

دفتر نخست وزیر انگلیس پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور اعزام ناوجنگی و هواپیمای جاسوسی به شرق مدیترانه را صادر کرده است.

- ابعاد حمایت نظامی انگلیس از رژیم صهیونیستی گسترده‌تر شد

دیده بان نوشت: دفتر نخست وزیر انگلیس پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ریشی سوناک برای حمایت نظامی از اسرائیل و آنچه تقویت ثبات منطقه و جلوگیری از تشدید تنش خوانده، دستور اعزام ناوجنگی و هواپیمای جاسوسی به شرق مدیترانه را صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه دو ناوجنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس موسوم به RFA Lyme Bay و RFA Argus، هواپیمای جاسوسی پی۸، سه بالگرد مرلین برای «ارائه پشتیبانی عملی به اسرائیل و شرکای انگلیس در منطقه در حالت آماده باش خواهد بود.»

در بیانیه یادشده آمده است: «هواپیماهای جاسوسی انگلیس از روز جمعه در منطقه پرواز خواهند کرد تا تهدیدات ثبات منطقه مانند انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی را ردیابی کنند. در همین حال یک نیروی دریایی سلطنتی هفته آینده به عنوان یک اقدام اضطراری برای حمایت از تلاش‌های بشردوستانه به شرق مدیترانه اعزام خواهد شد.»

ریشی سوناک در این باره ادعا کرد که اعزام تجهیزات نظامی انگلیس به منطقه «از تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و تضمین ثبات حمایت خواهد کرد. تیم‌های نظامی و دیپلماتیک ما در سراسر منطقه از شرکای بین المللی ما برای برقراری مجدد امنیت و اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به هزاران قربانی بی گناه حمایت خواهند کرد.»

منبع: اطلاعات انلاین