جلال محمودزاده، نماینده اصلاح طلب اهل سنت مردم مهاباد در مجلس درباره پیش بینی خود از روند رد و تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان برای انتخابات پیش رو گفت: «از حالا نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی امیدوارم روند دوره گذشته در پیش گرفته نشود و همه کاندیداها از همه جناح‌ها فرصت شرکت داشته باشند. این انتخابات در […]

جلال محمودزاده، نماینده اصلاح طلب اهل سنت مردم مهاباد در مجلس درباره پیش بینی خود از روند رد و تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان برای انتخابات پیش رو گفت: «از حالا نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی امیدوارم روند دوره گذشته در پیش گرفته نشود و همه کاندیداها از همه جناح‌ها فرصت شرکت داشته باشند. این انتخابات در زمان بسیار حساسی دارد برگزار می‌شود؛ در شرایطی که خاورمیانه دچار مشکلاتی شده، اسرائیل به فلسطین حمله کرده و ایران پشت سر مردم فلسطین قرار گرفته است. در این شرایط جناح‌های سیاسی مختلف در داخل کشور نسبت به دفاع از مردم غزه با هم همفکر بودند و تحکیم و یگانگی میان طیف‌های سیاسی برقرار شده که امیدوارم انتخابات آینده آن را برهم نزدند. شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی باید به نحوی کار کنند که فضا را برای حضور حداکثری مردم و جناح‌های مختلف فراهم کنند.»

اخراج اساتید ادامه دارد

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه باتوجه به روند خالص‌سازی می‌توان انتظار انتخاباتی با حضور همه جناح‌های سیاسی داشت، گفت: «در این دوره دیدیم که از دانشگاه‌ها گرفته تا آموزش و پرورش ودستگاه‌های اجرایی، به شدت خالص‌سازی دارد انجام می‌شود.تعدادی از معلمان و مدیران مدارس کنار گذاشته و برخی اساتید اخراج شده اند و همچنان این روند ادامه دارد»

محمودزاده ادامه داد: «از آن طرف هم دستگاه‌های اجرایی اصلا از جناح‌های مقابل استفاده نمی‌کنند تا حدی که اگر بو ببرند مدیری از جناح مقابل است فورا او را عزل می‌کنند.»

۱۵ تا ۲۰هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده اند

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی درباره دلایل تغییر گسترده مدیران مدارس در شهرستان‌ها گفت: «بر اساس آماری که به دستمان رسیده است از زمان روی کار آمدن آقای صحرایی، وزیر آموزش پرورش حدود ۱۵ تا ۲۰هزار نفر از مدیران مدارس به دلایل سیاسی و اعتقادی برکنار شده‌اند. تعدادی از این مدیران اخراج و تعلیق اکثر آن‌ها در پست شغلی خود جابه جا شده‌اند. امیدوارم در انتخابات مجلس دوازدهم با این روند مواجه نباشیم.»