امام جمعه مشهد برای مسئولان خط‌ونشان کشید و مالک اصلی را معرفی کرد
امام جمعه مشهد برای مسئولان خط‌ونشان کشید و مالک اصلی را معرفی کرد

  به گزارش اطلاعات آنلاین، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در همایش شکرانه خدمت و تجلیل از خدمتگزاران میزبانی زائران دهه آخر صفر، اظهار کرد: بنده همیشه بر این نکته تأکید کرده‌ام که ما اینجا دو مفهوم مرسوم در همه کلان‌شهرها را نداریم؛ یکی مفهوم «گردشگر» و دیگری مفهوم «شهروند» زیرا از اساس، اینجا […]

 

امام جمعه مشهد برای مسئولان خط‌ونشان کشید و مالک اصلی را معرفی کرد

به گزارش اطلاعات آنلاین، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی در همایش شکرانه خدمت و تجلیل از خدمتگزاران میزبانی زائران دهه آخر صفر، اظهار کرد: بنده همیشه بر این نکته تأکید کرده‌ام که ما اینجا دو مفهوم مرسوم در همه کلان‌شهرها را نداریم؛ یکی مفهوم «گردشگر» و دیگری مفهوم «شهروند» زیرا از اساس، اینجا شهری که جدا از فرهنگ رضوی و مضجع منور امام هشتم(ع) باشد، وجود ندارد و هرکس به این شهر بیاید زائر و هرکس در این شهر مکرم و عزیز زندگی کند، مجاور است.

وی ادامه داد: در دهه آخر صفر امسال بیش از هفت میلیون نفر به مشهدالرضا(ع) آمدند که اگرچه آمار رسمی آن هنوز احصا نشده اما طبق قرائن موجود، بیش از ۱٠ هزار نفر از آن‌ها زائر خارجی بوده‌اند. حقیقت هم این است که حتی یک نفر از این میان برای سیاحت و گردشگری نیامده و همگی برای عرض ارادت به ساحت امام هشتم(ع) و زیارت راهی مشهد می‌شوند. این‌ها گردشگر دینی هستند و بنابراین، هرکس بخواهد در این شهر سرمایه‌گذاری کند باید جهت‌گیری سرمایه خود را در خدمت به زائران بداند و مثلاً اگر قرار است هتلی در اینجا ساخته شود، این هتل در حقیقت مهمان‌پذیری برای مهمانان امام رضا(ع) است.

*امام رضا(ع)، تنها مالک مشهدمقدس

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام هشتم اول مالک مشهد است، تصریح کرد: هویت این شهر، بسته به وجود اقدس امام رضا(ع) است. اولین زمینی که در این شهر در مالکیت یک فرد درآمد، باغ حمید ابن قحطبه بود که توسط امام هشتم(ع) خریداری و بعدها به‌عنوان مدفن حضرت به نام حرم مطهر رضوی خوانده شد. از آن روز، هرچه هست، در فضای پیرامونی این باغ شکل گرفته و اینجاست که می‌گوییم همه مشهدی‌ها، مجاور امام رئوف(ع) هستند.

وی تأکید کرد: عزیزان من، این را بدانید که عرض بنده نه در جهت تحمیل یک نظر و فکر به مردم بلکه در راستای صیانت از هویت این شهر است. از این حیث، هر فعالیتی در این شهر بخواهد صورت بگیرد که با هویت فرهنگ رضوی سازگاری نداشته باشد، یک حرکت غاصبانه است که حق امام هشتم را موردتعدی قرار می‌دهد. برنامه‌ای که بخواهد با هویت رضوی تطبیق نداشته باشد و شأن امام هشتم(ع) را دچار خدشه کند، سرمایه‌گذاری که بخواهد بر موضوعی مغایر با ارزش‌های رضوی متمرکز شود و مسئولی که خدای‌ناکرده بخواهد به برنامه‌ای مخالف با معرفت رضوی مجوز بدهد، همگی غاصب حق امام رضا(ع) هستند.

*میزبانی از زائران، خدمت صادقانه به امام هشتم(ع)

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: از سوی دیگر، همه آن‌هایی هم که چه به‌عنوان مسئولیت شغلی و چه به‌عنوان تکلیف شرعی، پا به میدان میزبانی از زائران امام هشتم(ع) گذاشتند و در این حوزه از سرمایه‌های زندگی خود وقف تکریم مهمانان حضرت کردند، همکار و شریک صدیق امام و خادم بااخلاص حضرت محسوب می‌شوند. از خدای متعال می‌خواهیم که به همه این عزیزان برکت دهد و در دنیا و آخرت از عنایت خاص امام رئوف(ع) برخوردار باشند.

منبع: اطلاعات انلاین