علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه بر اساس آمار سالانه بین ١٠ الی ١٢ هزار تن تولید گوشت قرمز توسط عشایر داریم. وی افزود: این میزان حدودی است و سال گذشته حدود ١٠ هزار تن بوده است و تسهیلات تبصره ١٨ با سود چهار درصد و بازپرداخت […]

- پیش‌بینی تولید بیش از ١٢ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کرمانشاه

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، اظهار کرد: در استان کرمانشاه بر اساس آمار سالانه بین ١٠ الی ١٢ هزار تن تولید گوشت قرمز توسط عشایر داریم.

وی افزود: این میزان حدودی است و سال گذشته حدود ١٠ هزار تن بوده است و تسهیلات تبصره ١٨ با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله حدود ٩٠ میلیارد تومان تعیین شده که متقاضیان دریافت آن بسیار زیاد هستند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه تصریح کرد: با این مبالغ می‌توان میش خریداری کرده و فعالیت دامپروری داشت لذا امسال پیش‌بینی می‌کنیم تولید ما بیش از ١٢ هزار تن باشد.

وی گفت: جمعیت عشایری استان کرمانشاه در حال حاضر ١٣ هزار و ٨٨١ خانوار با جمعیتی حدود ٧۶ هزار و ۵٧۶ نفر است.

این مقام مسئول اذعان کرد: عشایر استان کرمانشاه ۴٠ درصد دام استان را در اختیار دارند و ٣٠ درصد نیاز پروتئینی استان را نیز تأمین می‌کنند.

وی ابراز کرد: تولیدات مازاد بر نیاز استان را هم به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهیم و پس از انجماد برای مواقع نیاز به فروش می‌رسد.

رضایی افزود: هم اکنون عشایر کوچ کرده و در مناطق گرمسیری داخل استان و استان‌های همجوار همچون خوزستان، ایلام و لرستان مستقر شدند.

وی ادامه داد: خدمات لازم را به مناطق گرمسیری داخل استان و استان‌های همجوار از جمله آبرسانی، توزیع آرد، نفت سفید، گاز مایع و سوخت فسیلی و سایر خدمات منتقل کردیم.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین