آدم گرسنه عقل درست و حسابی ندارد!
آدم گرسنه عقل درست و حسابی ندارد!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هورمون گرسنگی تولید شده در روده می‌تواند بر بخش تصمیم‌گیری مغز تاثیر بگذارد. این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه هورمون‌های گرسنگی می‌توانند به طور مستقیم بر فعالیت هیپوکامپ مغز تاثیر بگذارند. این بخش از مغز در تصمیم‌گیری مغز و […]

- آدم گرسنه عقل درست و حسابی ندارد!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هورمون گرسنگی تولید شده در روده می‌تواند بر بخش تصمیم‌گیری مغز تاثیر بگذارد. این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه هورمون‌های گرسنگی می‌توانند به طور مستقیم بر فعالیت هیپوکامپ مغز تاثیر بگذارند. این بخش از مغز در تصمیم‌گیری مغز و به یاد آوردن خاطرات نقش دارد. 

دکتر اندرو مک اسکیل، استاد دانشگاه علوم اعصاب، فیزیولوژی و فارماکولوژی UCL می‌گوید همه افراد به طور تجربی می‌دانند که وقتی گرسنه باشند تصمیمات متفاوتی نسبت به زمانی می‌گیرند که سیر هستند. به خاطر همین است که او توصیه می‌کند هنگام خرید مواد غذایی با معده خالی بیرون نروید چون روی تصمیم شما برای خرید غذاهای مختلف تاثیر دارد. 

این مسئله ممکن است در نگاه ابتدایی ساده به نظر برسد ولی به عقیده دکتر اسکیل واقعیتی بسیار پیچیده است. طبق این مطالعه که اخیرا در مجله Neuron منتشر شده است، اینکه بتوانیم بر اساس میزان گرسنگی خود تصمیم بگیریم بسیار مهم است. طبق یافته‌های این دانشگاه ثابت شده است که هورمون گرسنگی می‌تواند از سد خونی مغزی عبور کند (که به شدت مانع از رسیدن بسیاری از مواد موجود در خون به مغز می شود) و مستقیماً بر مغز تاثیر می گذارد تا فعالیت و رفتار را هدایت کند و مداری را در مغز کنترل کند که در تصمیم‌گیری انسان دخیل است. 

منبع: اطلاعات انلاین