اهداف پشت‌پرده ایلان ماسک از سفر به غزه چیست؟
اهداف پشت‌پرده ایلان ماسک از سفر به غزه چیست؟

همشهری آنلاین نوشت: بعد از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل‌کشی گسترده این رژیم، مایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی و ایکس و ثروتمندترین مرد جهان، یک پست ضد اسرائیل در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس منتشر کرد. وی همچنین در چند موقعیت مواضعی علیه اسرائیل داشت. اما پس از این اتفاق بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی […]

- اهداف پشت‌پرده ایلان ماسک از سفر به غزه چیست؟

همشهری آنلاین نوشت: بعد از حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل‌کشی گسترده این رژیم، مایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی و ایکس و ثروتمندترین مرد جهان، یک پست ضد اسرائیل در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس منتشر کرد. وی همچنین در چند موقعیت مواضعی علیه اسرائیل داشت.

اما پس از این اتفاق بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی مانند دیزنی، اپل و آی‌بی‌ام‌به دلیل موضع ایلان ماسک مقابل اسرائیل، تبلیغات خود در ایکس را به حالت تعلیق در آوردند. از سوی دیگر قانونگذاران آمریکایی هم ایلان ماسک رئیس شبکه اجتماعی ایکس را به سود بردن از تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کردند. بازرس شهر نیویورک نیز ماسک را به خاطر مواضع ضد اسرائیلی تهدید کرد و گفت هیئت مدیره تسلا باید برای ماسک روشن کند که باید اقداماتی مانند حذف پست خود و عذرخواهی برای آن را انجام دهد و اگر ماسک نتواند این کار را انجام دهد، هیئت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند کسر دستمزد، تعلیق یا فسخ او را در نظر بگیرد.

تغییر ۳۶۰ درجه‌ای مواضع

پس از این موضع‌گیری‌ها ماسک خیلی زود موضع خود را عوض کرد.او یک ماه بعد از اعلام امادگی برای ارائه خدمات اینترنتی به غزه، از تصمیم خود برگشت. مالک شرکت استارلینک که حدود یک ماه قبل گفته بود «این شرکت آماده ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به نهادهای سازمان ملل در نوار غزه است»، دوشنبه (۶ آذر) در دیدار با بنیامین نتانیاهو این اقدام را منوط به اجازه او دانست.

احتمال حضور ماسک در غزه

پس از سفر ایلان ماسک به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، فعالان شبکه‌های اجتماعی کمپینی را تحت عنوان Visit Gaza راه‌اندازی کرده و از ایلان ماسک که از تعدادی از شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه بازدید کرده، دعوت کردند از این باریکه دیدن کند تا از نزدیک شاهد حجم گسترده ویرانی‌ها در این منطقه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی باشد.

پشت پرده سفر ایلان ماسک به سرزمین‌های اشغالی

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها تلاش دارند تا با القای روایت خود به ایلان ماسک، ایکس (توئیتر سابق) را نیز مانند اینستاگرام و فیسبوک به سانسور کشتار صهیونیستی وا دارند. همچنین کابینه اسرائیل بیم آن را دارد که ماسک اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار غزه قرار دهد.

منبع: اطلاعات انلاین