به گزارش زیرنویس ، صبح دیروز سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری سارقان خودرو که در مقر مرکزی پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: این سارقان خودروهای تولید داخل را با استفاده از جرثقیل به نقطه‌ای از شهر انتقال داده و به مالخر می‌فروختند که تاکنون به ۴۵ […]

به گزارش زیرنویس ، صبح دیروز سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه طرح دستگیری سارقان خودرو که در مقر مرکزی پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: این سارقان خودروهای تولید داخل را با استفاده از جرثقیل به نقطه‌ای از شهر انتقال داده و به مالخر می‌فروختند که تاکنون به ۴۵ فقره سرقت خودرو با همین شیوه اعتراف کردند. ۲۰ خودرو مسروقه از آنها کشف و ۲۵ خودرو نیز شناسایی شده که پس از کشف به مالکان تحویل داده خواهد شد.

وی درباره نصب سیستم ردیاب روی خودروها نیز گفت: برخی از این سارقان اعلام کردند خودروهایی که دزدیده بودند مجهز به دستگاه‌های ردیاب بوده است، اما این دستگاهها هنگام سرقت عمل نکرده‌اند که در این خصوص با سازمان استاندارد صحبت شده تا این ایراد برطرف شود.

فرار از دست پلیس با ماشین دودزا و ریختن میخ در جاده

«اصغر کوچولو» حالا دیگر از خلافکاران معروف کشور است؛ کسی که کولبری را کنار گذاشت و وارد کار خلاف شد.

جرمت چیست؟

قاچاق مشروبات الکلی. حدود شش سال راننده داشتم. یعنی بار را در یکی از شهرهای مرزی غرب کشور، تحویل می‌گرفت و در تهران تحویل من می‌داد و در ازای این کار ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کرد و در هر بار، ۷۰ میلیون تومان هم سهم خودم بود. اما این راننده چهار ماه قبل خودش را کنار کشید. گفت دیگر وضع مالی‌ام خوب شده و نمی‌خواهم خلاف کنم.

بعد چه کار کردی؟

 خودم مستقیم وارد کار شدم. خودرو سرقتی را از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می‌خریدم و دو ماهی با آن مشروبات الکلی قاچاق را به تهران می‌آوردم و بعد از دو ماه ماشین‌های سرقتی را رها می‌کردم. از پژو پرشیا و ۴۰۵ گرفته تا ماکسیما و زانتیا، ماشین‌هایی بودند که می‌خریدم به این دلیل که آنها ماشین‌های جا‌داری هستند.

تا به حال دستگیر نشده بودی؟

نه چون موتور خودرو را قوی و آن را به سیستم دودزا مجهز می‌کردم، وقتی پلیس تعقیبم می‌کرد با ایجاد دود و ریختن میخ در جاده آنها را گرفتار و خودم فرار می‌کردم.

شغلت قبلاً چه بود؟

چند سال کولبر بودم بعد هم که خودم می‌رفتم سلیمانیه عراق و جنس می‌آوردم اما درآمد کمی داشتم، حالا برای خودم کلی زمین و خانه و ویلا دارم.

سرقت زیر ۲ دقیقه

فوق دیپلم مکانیک دارد و ورزشکار است، با این حال از آنجایی که در شهر محل زندگی‌اش کار خوبی با حقوق و درآمد مناسب پیدا نکرد، از یک سال قبل تصمیم گرفت، سناریوی سرقت‌های سریالی خودروهای پایتخت را رقم بزند. با قلابی آهنی قفل خودرو را باز و زیر ۲ دقیقه آن را سرقت می‌کند.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دهی؟

 بعد از اینکه در ماشین را باز کردم، اگر کد داشته باشد از طریق یک دستگاه که کد را دریافت می‌کند و لپ تاپ، آن را روشن می‌کنم. بعضی‌ها را هم کامپیوترش را عوض و سرقت می‌کنم.

در چه مدت زمانی سرقت را انجام می‌دهی؟

بستگی به ماشین دارد از شش ثانیه تا دو دقیقه. ماشین‌هایی که مدل آنها قبل از سال ۸۸ باشد را زیر شش ثانیه، ماشین‌هایی که مدلش برای بعد از سال ۸۸ باشد تا دو دقیقه زمان می‌برد.

با خودروهای سرقتی چه می‌کنی؟

من سفارشی کار می‌کنم. یعنی خودرویی را سرقت می‌کنم که مالخر دستور آن را داده باشد. خودرو سرقتی را ۲۴ ساعت در یک محلی پارک می‌کنم و بعد از اینکه یک شبانه‌روز از سرقت گذشت، به سراغش می‌روم. این کار را برای این انجام می‌دهم که خودرو جی‌پی‌اس نداشته باشد و جی‌پی‌اس ما را به دام نیندازد.

برای هر خودرو، چقدر گیرت می‌آید؟

بستگی به مدل ماشین دارد، پژو پارس صفر را ۵۰ میلیون می‌فروشم. ماشین‌های معمولی را از ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان می‌گیرم، مزدا از ۱۰۰ تا ۲۰۰ و ماکسیما ۱۵۰ میلیون تومان.

چه شد سارق شدی؟

درآمدم کم بود کفاف مخارجم را نمی‌داد، یک روز به صورت اتفاقی با یک سارق آشنا شدم. در شهری که من زندگی می‌کنم خودروهای شوتی زیاد است. من بین بد و بدتر، بد را انتخاب کردم. شاید مردم به من حق ندهند اما چاره‌ای برایم نمانده بود.

منبع خبر: رکنـا