هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟
هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

یکی از این راه های پوشش دهی هزینه های کاشت ایمپلنت دندان بیمه های تکمیلی است. به این نکته باید توجه کرد که بیمه های پایه ای و دولتی هزینه کاشت ایمپلنت دندان و روش های مربوط به زیبایی دندان از جمله لمینت و کامپوزیت را تحت پوشش خود قرار نمی دهد. اما بیمه های […]

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

یکی از این راه های پوشش دهی هزینه های کاشت ایمپلنت دندان بیمه های تکمیلی است. به این نکته باید توجه کرد که بیمه های پایه ای و دولتی هزینه کاشت ایمپلنت دندان و روش های مربوط به زیبایی دندان از جمله لمینت و کامپوزیت را تحت پوشش خود قرار نمی دهد. اما بیمه های تکمیلی این پوشش دهی را انجام می دهند. در این مقاله به بررسی هزینه ایمپلنت دندان با بیمه های مختلف می پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( ) دیدن فرمایید. 

انواع بیمه های تکمیلی طرف قرار داد با کلینیک های دندانپزشکی

هزینه ایمپلنت دندان با بیمه چقدر است؟

بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین بیمه در کشور است که بسیاری از افراد تحت پوشش این بیمه هستند. بیمه تامین اجتماعی برخی از روش های درمانی دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان و عصب کشی را می تواند تحت پوشش خود قرار دهد اما متاسفانه در مورد روش های دیگر مانند ایمپلنت دندان، کامپوزیت و لمینت این پوشش دهی را ندارد.

بیمه نیرو های مسلح و جانبازان

 این بیمه که مختص کارمندان  ارگان های نظامی می باشد همانند بیمه تامین اجتماعی هزینه های روش های کاشت ایمپلنت دندان، ارتودنسی، لیمنت و کامپوزیت را تحت پوشش خود ندارد اما اگر فرد بیمار جانباز باشد تحت شرایط خاص می تواند هزینه های آن را پوشش دهد.

بیمه تکمیلی دانا

بیمه دانا به عنوان سومین بیمه گذار در کشور  ۹ درصد از سهم بیمه کشور را به خود اختصاص داده است. این شرکت بیمه روش های کاشت ایمپلنت دندان را همانند روش های درمانی دیگر از جمله کشیدن دندان و عصب کشی را تحت پوشش خود قرار می دهد. میزان تحت پوشش قرار گرفتن هزینه ها با توجه به توافق بین بیمه گذار و بیمه شونده صورت می گیرد. در برخی از موارد سقف تعیین شده برای بیمه دانا را حدود قیمت ۱,۰۰۰,۰۰۰۰ تومان تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان تعیین کرده اند. با این حال باز هم این سقف بیمه می تواند در شرایط خاص و با توافق بین بیمه گذار و بیمه شونده تغییر کند.

بیمه ایران

 از محدود بیمه های دولتی که می تواند کاشت ایمپلنت دندان را تحت پوشش خود قرار دهد. بیمه ایران از اولین بیمه گذار های ایران است که با توجه به قدمت آن بین مردم از محبوبیت بسیاری برخوردار است. بیمه ایران برای تحت پوشش قرار دادن روش های کاشت ایمپلنت دندان طرح های مختلفی را به بیمه شونده ارائه می دهد که درصد این طرح های بیمه با هم متفاوت است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درصد پوشش دهی بیمه ایران می توانید با کارشناسان این بیمه مشورت کنید.

بیمه تکمیلی دی

بیمه تکمیلی دی با وجود اینکه حدود ۳۰ درصد از بازار بیمه های تکمیلی کشور را در اختیار دارد متاسفانه هزینه های روش کاشت ایمپلنت دندان را تحت پوشش خود قرار نمی دهد. اما می توانید برای روش های درمانی دیگر از جمله کشیدن دندان و عصب کشی از این بیمه استفاده کنید.

بیمه تکمیلی کوثر

این بیمه گذار نیز با وجود اینکه جز بیمه های تکمیلی می باشد ولی کاشت ایمپلنت دندان را تحت پوشش خود ندارد. اما در برخی سایت ها و منابع اشاره شده است که با استفاده از معرفی نامه ممکن است برخی از این هزینه های را پوشش دهد. اگر بیمه شونده بیمه کوثر هستید می توانید با کارشناسان این بیمه در مورد هزینه های کاشت ایمپلنت دندان مشورت بگیرید.

بیمه تکمیلی آسیا

 یکی دیگر از بیمه گذار های مطرح در ایران بیمه آسیا می باشد این بیمه می تواند هزینه های روش های درمانی دندانپزشکی از جمله روش کاشت ایمپلنت دندان را برعهده بگیرد. طبق آمار های موجوددر سایت های مختلف، بیمه آسیا سقف هزینه های مربوط به کاشت ایمپلنت دندان را در بازه قیمتی ۳,۰۰۰,۰۰۰  تومان تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان تعیین کرده است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان بیمه آسیا تماس بگیرید.

بیمه رازی

شرکت بیمه رازی با ارائه خدمات بیمه ای تخصصی و کاربردی در زمینه دندانپزشکی محبوبیت دارد. این شرکت تمام خدمات دندانپزشکی از قبیل کشیدن دندان، عصب کشی، ارتودنسی خدمات تخصصی همچون کاشت ایمپلنت دندان، لمینت و کامپوزیت را تحت پوشش خود قرار می دهد. سقف تعهدات این شرکت بیمه ای طبق آمار سایت ها و رفرنس های معتبر از بازه قیمتی ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

بیمه پارسیان

بیمه پارسیان نیز همانند سایر بیمه گذار های دیگر بیمه خدمات دندانپزشکی را ارائه می دهد که با توجه به شرایط بیمار می تواند متفاوت باشد. سقف تعیین شده در بیمه پارسیان از بازه قیمتی ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان با توجه به آمار موجود در سایت ها ارائه شده است.

بیمه آتیه سازان حافظ (ویژه شاغلین)

این شرکت بیمه گذار برای شاغلین و بازنشستگان کشوری بیمه تکمیلی را در زمینه های مختلف از جمله دندانپزشکی ارائه می دهد. شرکت بیمه آتیه سازان حافظ در سال ۱۳۸۰ در حال ارائه خدمات به بیمه شوندگان خود است. سقف هزینه های تحت پوشش این بیمه طبق آمار سایت های مختلف بین بازه قیمتی ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

بیمه نوین

شرکت بیمه نوین به عنوان هجدهمین بیمه گذار در ایران کار خود را آغاز کرده است که تمام خدمات دندانپزشکی از جمله کشیدن دندان, عصب کشی, ارتودنسی و ایمپلنت دندان را شامل می شود. سقف پوشش دهی این شرکت بیمه با توجه به اطلاعات موجود بین ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۷,۰۰۰,۰۰۰  تومان تعیین شده است.

بیمه ما (بانک ملت)

بیمه تکمیلی بانک ملت از طرح های متنوعی برای تحت پوشش قرار دادن خدمات دندانپزشکی برخوردار است. این بیمه با جلب اعتماد بیمه شوندگان خود توانسته است روش های درمانی دندانپزشکی از جمله عصب کشی، کشیدن دندان و ایمپلنت دندان را تحت پوشش خود قرار دهد. طبق آمار های ارائه شده سقف پوشش دهی خدمات دندانپزشکی بیمه ملت از بازه قیمتی ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان تعیین شده است.

بیمه پاسارگاد

یکی از مهمترین مزیت های بیمه پاسارگاد این است که به تنهایی نیز می توانید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرید و نیازی به استخدام در ارگان یا شرکت خصوصی ندارید. این بیمه نیز برای رفاه حال بیمه شوندگان خود طرح های مختلفی را برای پوشش دهی ایجاد کرده است که بیمه شونده با توجه به نیاز های خود می تواند آن را انتخاب کند. در حال حاضر بیمه تکمیلی دندانپزشکی پاسارگاد تا ۹۰ درصد از خدمات دندانپزشکی را تا سقف ۵,۰۰۰,۰۰۰  تومان را در بنیان کارت خود پوشش می دهد.

کلام آخر

بهترین بیمه دندانپزشکی برای هر فرد می تواند متفاوت باشد و باید بر اساس نیاز آنها انتخاب شود، حتی اگر چندین شرکت بیمه گذار دندانپزشکی رایگان وجود داشته باشد. بیمه ایده آل برای شما بیمه ای است که دارای مسئولیت بالا در ارائه خدمات، ارائه دهنده مجموعه ای وسیعی از خدمات باشد و از  حق بیمه کمتری نسبت به شرکت های بیمه ای دیگر برخوردار باشد. در این مقاله سعی شد تمام شرکت های برتر بیمه در ایران که به ارائه خدمات دندانپزشکی می پردازند را معرفی و سقف تعهدات این شرکت ها را بررسی کردیم.

منبع: اطلاعات انلاین