به گزارش زیرنویس، وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که «اسراییل تمایل به گفتگو درباره برنامه‌های مربوط به آینده غزه پس از جنگ دارد.» به گفته مقامات آمریکایی به آکسیوس، واشنگتن می‌خواهد از خلاء حاکمیتی و امنیتی در غزه پس از جنگ جلوگیری کند تا از ظهور مجدد حماس جلوگیری […]

به گزارش زیرنویس، وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که «اسراییل تمایل به گفتگو درباره برنامه‌های مربوط به آینده غزه پس از جنگ دارد.»

به گفته مقامات آمریکایی به آکسیوس، واشنگتن می‌خواهد از خلاء حاکمیتی و امنیتی در غزه پس از جنگ جلوگیری کند تا از ظهور مجدد حماس جلوگیری به عمل آورد.

براساس این گزارش، مشاوران «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با مقامات ارشد اسراییلی درباره اهداف عملیات در غزه گفتگو کردند تا درباره آینده غزه به یک نتیجه دست یابند.

این مذاکرات در حالی صورت گرفته که برخی کارشناسان، رژیم صهیونیستی را به حملات بی هدف و غیرانسانی در غزه متهم می‌کنند.

از طرف دیگر اختلافات میان مقامات صهیونیستی بالا گرفته است و شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز گذشته «هرتزی هالیوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هنگام ورود به نشست کابینه جنگ مورد بازرسی مأموران امنیتی دفتر بنیامین نتانیاهو قرار گرفته است تا دستگاه ضبط صدا با خود وارد جلسه نکند.

بنا بر اعلام این شبکه، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با این مساله مخالفت و خشم خود را اعلام کرده است و حتی این مساله را با ناراحتی در نشست کابینه جنگ مطرح کرده است.

«یواو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم در سخنانی ادعا کرده است: «اجازه توقف جنگ را نداریم و تنها اقدام مشروع ادامه جنگ تا نابودی حماس است. به بازگرداندن گروگان‌ها بدون هرگونه استثنایی پایبندیم و برای این منظور نهایت تلاشمان را خواهیم کرد. اگر در این جنگ پیروز نشویم، دیگر زندگی برایمان در این منطقه ممکن نخواهد بود. توسل به زور کار پلیس، ارتش و اطلاعات است و کس دیگری حق مبادرت به آن را ندارد.»

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اعتراف کرد که در جریان نبرد غزه با مبارزان حماس وارد درگیری‌های تن به تن شدیم.

به گفته این مقام اشغالگر، از آغاز جنگ غزه بیش از ۲۰ هزار نقطه را در نوار غزه مورد حمله قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی افزود: «نیروهای ما به جلو حرکت می‌کنند و اکنون درگیری‌های شدیدی در جبالیا، شجاعیه و خان یونس در جریان است و خانواده‌های ۷ نظامی را که امروز در عملیات زمینی در غزه کشته شدند، در جریان قرار دادیم.»

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که ۱۳۸ اسراییلی هنوز در غزه اسیر هستند.

«لوئیس مورنو اوکامپو»، دادستان ارشد سابق دیوان بین المللی کیفری نیز ضمن تأیید نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسراییل، صراحت برخی مقامات اسراییلی در ابراز نیت خود درباره کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفت. دادستان دیوان بین‌المللی کیفری گفت: «محاصره غزه به خودی خود، جنایت علیه بشریت و یک نسل‌کشی است!»

همزمان، «لیو وردکار»، نخست وزیر ایرلند در سخنانی اظهار داشت که بمباران اسراییلی مستمر علیه نوار غزه نتایج معکوسی خواهد داشت و اسراییل را ناامن‌تر خواهد ساخت.

وی افزود که اسراییل شاید پیروزی نظامی به دست آورد اما در درازمدت به شکست راهبردی از لحاظ امنیتی تبدیل خواهد شد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا آمریکا اعلام کرده است که اعمال خشونت‌بار «اسراییل» موجب حمله ۷ اکتبر جنبش حماس شد و بر این اساس بر «اسراییل» فشار می‌آوریم تا خشونت‌ها در کرانه باختری را متوقف کند.

منبع: مـهر