به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان که به میزبانی سه کشور در قاره اروپا در جریان است تیم ملی بانوان کشورمان عصر امروز پنجشنبه ۱۶ آذرماه، در نخستین دیدار خود در مرحله پرزیدنت کاپ به مصاف شیلی رفتند و در پایان این دیدار را با […]

 

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان که به میزبانی سه کشور در قاره اروپا در جریان است تیم ملی بانوان کشورمان عصر امروز پنجشنبه ۱۶ آذرماه، در نخستین دیدار خود در مرحله پرزیدنت کاپ به مصاف شیلی رفتند و در پایان این دیدار را با نتیجه ۳۰ بر ۲۰ واگذار کردند.

نیمه نخست این دیدار با نتیحه ۱۴ بر ۶ به سود شیلی پایان یافت. در نیمه اول این دیدار، مینا وطن پرست کاپیتان تیم ملی و بازیکن پست پخش مصدوم شد و از ادامه بازی باماند.

ملی پوشان در نیمه دوم در خط حمله موفق تر ظاهر شدند و توانستند تعداد گل های خود را بیشتر کرده و این اختلاف گل را کمتر کنند. در ادامه باز هم با درخشش فاطمه مریخ ستاره جوان تیم این تفاضل گل را جبران کرده و در نهایت با اختلاف ده گل و نتیجه ۳۰ بر ۲۰ این بازی را به تیم شیلی واگذار کردند.

در این دیدار، فاطمه مریخ با ۸ گل و نسترن فراهانی با ۴ گل موفق ترین گلزنان ایران بودند و در نهایت هم مدلین کورتز دروازه بان تیم‌ملی شیلی عنوان برترین بازیکن زمین را از آن خود کرد.

گفتنی است شیلی نیز مانند ایران، تنها سابقه یکبار حضور در مسابقات قهرمانی جهان را دارد و در این حضور که در نوزدهمین دوره قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ در چین بود با ایستادن این تیم در رده بیست و سوم ثبت شده است.

ملی پوشان هندبال کشورمان در دومین بازی خود در مرحله پرزیدنت کاپ مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان روز شنبه ۱۸ آذر از ساعت ۱۸ به مصاف تیم کنگو می روند.

بیست و شششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان از ۹ تا ۲۶ آذر به میزبانی سه کشور دانمارک، سوئد و نروژ برگزار می‌شود.

منبع: مـهر