این گونه‌ها با زال‌ها متفاوت هستند زیرا تمساح‌های لوسیستیک به جای اینکه فاقد رنگدانه باشند در سلول‌های تولیدکننده رنگدانه دچار نقص می‌شوند و پوست آنها دارای فلس‌های مشابه تمساح‌های معمولی است. این تمساح ماده که همراه با برادرش که رنگی معمولی دارد به دنیا آمد، ۹۶ گرم وزن و ۴۹ سانتی متر طول داشت. مارک […]

این گونه‌ها با زال‌ها متفاوت هستند زیرا تمساح‌های لوسیستیک به جای اینکه فاقد رنگدانه باشند در سلول‌های تولیدکننده رنگدانه دچار نقص می‌شوند و پوست آنها دارای فلس‌های مشابه تمساح‌های معمولی است.

این تمساح ماده که همراه با برادرش که رنگی معمولی دارد به دنیا آمد، ۹۶ گرم وزن و ۴۹ سانتی متر طول داشت.

مارک مک هیو(Mark McHugh)، رئیس و مدیر عامل گاتورلند می‌گوید: این تولد نقطه اوج ۱۵ سال کار و تحقیق برای تولید یک بچه تمساح لوسیتیک در گاتورلند بود.

او ادامه داد: این اتفاق تنها چند بار در طبیعت رخ داده است و هرگز تحت مراقبت انسان نبوده است.

ما از این تولد خوشحالیم زیرا راه را به روی ما می‌گشاید تا این خط ژنتیکی نادر را برای مشاهده مردم، ادامه دهیم تا در مورد آنها بیاموزند، و تمایل به حفظ و نگهداری از تمساح‌های آمریکایی در آنها ایجاد شود.

تمساح سفید چشم آبی/ تولد نادرترین تمساح جهان

این پارک تفریحی ۱۱۰ هکتاری در اورلاندو، فلوریدا واقع شده است و اکنون سه تمساح از هفت تمساح لوسیتیک زنده دنیا را در خود جای داده است.

تمساح‌های لوسیتیک از نظر عادات غذایی و خلق و خو تفاوتی با تمساح‌های معمولی ندارند، اما مشابه تمساح‌های زال، در تماس با نور مستقیم خورشید ممکن است دچار سوختگی شوند.

رنگ روشن آنها همچنین به این معنی است که آنها نمی‌توانند با محیط اطراف خود ترکیب شوند و طعمه آسانی برای شکارچیان هستند. در سایر موارد تمساح لوسیتیک هیچ تفاوتی با سایرین ندارد.

مک هیو می‌گوید: او یک بچه تمساح معمولی است به جز رنگ سفید و چشمان تیره‌اش که به تدریج با بزرگ‌تر شدن به آبی روشن تبدیل می‌شود فرقی با سایرین ندارد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین