به گزارش نشریه سان، سر جیم رتکلیف با گراهام پاتر، مربی سابق چلسی ملاقات کرده و اگر تن‌هاخ را اخراج کند از او به عنوان سرمربی جدید اولدترافورد حمایت خواهد کرد. پس از شکست خانگی ۱-۰ سه‌شنبه مقابل بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، خطر اخراج سرمربی هلندی افزایش یافت. یونایتد با کمترین امتیاز در مرحله […]

- سرمربی بعدی منچستریونایتد مشخص شد؟/ برنامه رتکلیف برای جانشینی تن‌هاخ

به گزارش نشریه سان، سر جیم رتکلیف با گراهام پاتر، مربی سابق چلسی ملاقات کرده و اگر تن‌هاخ را اخراج کند از او به عنوان سرمربی جدید اولدترافورد حمایت خواهد کرد.

پس از شکست خانگی ۱-۰ سه‌شنبه مقابل بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا، خطر اخراج سرمربی هلندی افزایش یافت. یونایتد با کمترین امتیاز در مرحله گروهی از رقابت‌ها خارج شد و حتی به لیگ اروپا هم راه پیدا نکرد. تیم تن‌هاخ که شنبه گذشته ۳-۰ توسط بورنموث در لیگ برتر شکست خورد، خشم هوادارانش را برانگیخت و در ورزشگاه هو شد. و یک باخت سنگین در روز یکشنبه مقابل رقیب سرسختشان لیورپول، که در ماه مارس با نتیجه ۷-۰ در مقابلشان تحقیر شدند، می‌تواند آخرین ضربه را به تن‌هاخ وارد کند.

پاتر ۴۸ ساله از زمانی که در ماه آوریل از چلسی اخراج شد، بیکار است. اما رتکلیف همچنان یکی از طرفداران بزرگ سرمربی سابق سوانسی و برایتون است و او را در تیم فرانسوی نیس می‌خواست. رئیس کمپانی بزرگ پتروشیمی اینئوس قرار است هفته آینده ۲۵ درصد از سهام یونایتد را بخرد و بلافاصله عملیات فوتبال را بر عهده بگیرد. پاتر این هفته شانس جانشینی الکس نیل را به عنوان سرمربی تیم چمپیونشیپ استوک رد کرد. اینطور که مشخص است او تنها در صورتی که پیشنهادی عالی از باشگاهی بزرگ دریافت کند به مربیگری برخواهد گشت.

تن‌هاخ پنجمین سرمربی دائمی یونایتد از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن پس از قهرمانی لیگ برتر در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ است. اما هلندی ۵۳ ساله راه پیشینیان خود را در پیش گرفته است. او کارش را خوب شروع کرد و فصل گذشته در لیگ برتر سوم شد، به هر دو فینال جام حذفی رسید و جام کارابائو را برد. اما در این فصل عملکرد تیمش بد بوده و ۱۲ بازی از ۲۴ بازی خود را در تمامی رقابت‌ها باخت.

کاپیتان برونو فرناندش دیدار یکشنبه آنفیلد را به دلیل محرومیت از دست می‌دهد، در حالی که تردیدهایی در مورد مدافعان هری مگوایر و لوک شاو پس از مصدومیت مقابل بایرن وجود دارد. یونایتد همچنین پس از خروج از لیگ قهرمانان بیش از ۲۰ میلیون پوند آسیب مالی خواهد دید.

بیشتر بخوانید: ۸ گزینه برای جانشینی اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد/ از سرمربیان تازه و موفق در لیگ برتر تا سرمربی آلمان

منبع: خبـر ورزشی